اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی اردبیل:

معلولان کار‌آفرین با پرداخت حق بیمه حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: معلولان کار‌آفرین و یا واحدهای تولیدی که به جذب معلولان بیکار اقدام کنند از حمایت‌های بیمه‌ای و پرداختی‌های مستمر برخوردار می‌شوند.

معلولان کار‌آفرین با پرداخت حق بیمه حمایت می‌شوند

رضا محمدی در پاسداشت حرمت و جایگاه معلولان در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجمع عمومی سازمان ملل در یک تصمیم منطقی و در بها دادن به خواسته معلولان تلاش کرد تا سوم دسامبر را به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری کند تا جلب توجهی از طرف مسئولان برای برطرف کردن مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه با این نگرش‌ها و توجه جدی بستر برای به ظهور و بروز رساندن استعدادهای معلولین بهتر فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: معلولان باید از حق و حقوق اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ارزشی و ... خود برخوردار باشند و ما در طول سال به خواسته آنها پاسخ دهیم.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اردبیل با یادآوری اینکه مشکل اشتغال و توانمندی معلولان در گذشته مورد غفلت واقع شده است، یادآور شد: ما از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در کنار رعایت حق سه درصدی استخدام معلولان در پرداخت وام خود اشتغالی و همچنین مشاغل خانگی همراهی کنند تا شرایطی فراهم آید که معلولان بتوانند مهارت‌ها و توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

محمدی با بیان اینکه معلولان با داشتن کارت مهارت و پروانه کسب از تسهیلات تا سقف 5 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه می‌توانند استفاده کنند، گفت: اگر کار‌آفرینی نیز بتواند معلولی را جذب کند تنها هفت درصد سهم بیمه او را کار‌آفرین و مابقی را بهزیستی پرداخت می‌کند.

این مسئول همچنین از پرداخت جبران کارایی برای حمایت از اشتغال معلولان خبر داد و تاکید کرد: در این طرح نصف حقوق معلول توسط کار‌آفرین و نصف دیگر توسط بهزیستی تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه در واحدهای تولیدی و صنعتی ایجادکننده اشتغال برای معلولان آن هم در منزل رایج شده است، بیان داشت: هم‌اکنون واحدی را سراغ داریم که برای تولید توپ مواد مورد نیاز را در اختیار معلول ساکن در خانه قرار می‌دهد تا تولید او را با کیفیت مناسب جمع‌آوری کرده و تحویل بازار دهد.

محمدی با یادآوری اینکه بیش از 152 مورد مسئولیت برای بهزیستی در حمایت از معلولان تعریف شده است، تصریح کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی بخش عظیمی از این مسئولیت‌ها باید به واحدهای غیر‌دولتی و مردمی واگذار شود.

وی ادامه داد: در این ارتباط 437 مرکز راه‌اندازی شده و در امر ارائه خدمات به معلولان و مددجویان مشارکتی جدی دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اردبیل همچنین به کمک‌های خیرین در طول سال اشاره کرد و گفت: طرح شکرانه سلامت با هدف جذب حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی اجرا می‌شود که بر اساس آن چهار رقم آخر حقوق کارکنان از طریق دستگاه‌های اجرایی به حساب تعیین شده واریز می‌شود تا برخی از نیازمند‌ی‌های معلولان از این طریق برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدی در پایان سخنان خود از توزیع ارزاق، پوشاک و مواد غذایی خبر داد و ابراز داشت: حمایت‌های بهزیستی در این زمینه متنوع می‌باشد.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول