اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک خواستار شد

معابر برای عبور و مرور معلولان بستک مناسب‌سازی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بستک بر مناسب‌سازی معابر عمومی این شهرستان برای رفت و آمد معلولان تأکید کرد.

معابر برای عبور و مرور معلولان بستک مناسب‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد مشتاق زاده در دیدار با معلولان شهرستان در محل اداره بهزیستی با بیان اینکه وظیفه و فلسفه وجودی بهزیستی از نامش پیدا و در واقع بسیار سنگین و مؤثر است، اظهار داشت: بهزیستی با ارائه خدمات به قشر محروم و معلول جامعه در حقیقت همان کار اولیا خداوند را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خدمات بهزیستی بر هیچکس پوشیده نیست، ادامه داد: این نهاد در راستای نگهبانی و جلوگیری از بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در خانواده و اجتماع تلاش می‌کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بستک افزود: همه ما متعهد به ایجاد اجازه برخورداری معلولان از فرصت‌های برابر و جبران کاستی‌ها و تخریب دیوارهای تبعیض برای هموارسازی مسیر ایفای نقش آنان در تعاملات اجتماعی در سطحی همانند سایر شهروندان هستیم تا موجبات بهره‌مندی عزیزان معلول از حقوق حقه انسانی مهیا سازیم.

مشتاق‌زاده ادامه داد: این مهم، مسئولیت خطیر ما را برای درک قابلیت‌های آنها، فراهم سازی زمینه مشارکت اجتماعی و پاسخگوئی به نیازهای معلولان را گوشزد می‌کند و ما را به مناسب‌سازی محیط و ایجاد شرایط مادی و معنوی لازم برای حضور فعال معلولان در فعالیت‌های اجتماعی مصمم می‌سازد.

فرماندار شهرستان بستک بیان داشت: معلولیت محدودیت نیست اما این نیز بدان معنا نیست که دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان از برابرسازی فرصت‌ها در جامعه شهری و روستایی برای تمام افراد و اجرای قانون جامع حمایت از معلولان غافل باشند.

وی در پایان ضمن تأکید بر ضرورت رفع مشکلات معلولان، اظهار داشت : مناسب سازی شهری و روستایی و حمل و نقل عمومی برای معلولان از سوی دستگاه‌های متولی یک ضرورت محسوب می‌شود و به همین سبب باید در کوتاه‌ترین زمان طرحی جامع تهیه شود.

در این مراسم که امام جمعه شهرستان و تنی چند از مسئولان ادارات نیز حضور داشتند، غنائی سرپرست اداره بهزیستی بستک گزارشی از عملکرد سال‌جاری را ارائه کرد.

انتهای پیام/88006/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول