اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

معلولان مازندران پارکینگ اختصاصی ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی بهزیستی استان مازندران گفت: در کل استان مازندران یک پارکینگ اختصاصی برای معلولان وجود ندارد.

معلولان مازندران پارکینگ اختصاصی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری روح‌الله ردایی پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی معلولان در سالن هلال احمر مازندران بیان داشت: اذهان مردم باید متوجه شوند که معلولان جزو جامعه هستند و در هیچ جای قانون دنیا و قانون اساسی کشور ما فرقی بین افراد معلول و غیرمعلول نیست.

وی افزود: معلولان باید بتوانند از امکانات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استفاده کنند. این امکاناتی که در جامعه است، برای همه مردم بوده و معلولان جزیی از این جامعه هستند.

ردایی با بیان اینکه در بسیاری از آیات قرآن و سیره اولیا و انبیا توجه بسیار زیادی کمک به معلولان شده است، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد حکومت و عبادت کند به مردم کمک کند که بهترین عبادت کمک به خلق خدا است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه ما به معلولان مدیون هستیم، متذکر شود: در سال گذشته برای 2 هزار معلول اشتغال ایجاد شد، باید به این افراد توجه شود و مسئولان زمینه اشتغال را برای معلولان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های اداری و دانشگاه‌ها برای معلولان مناسب نیستند، خاطر نشان کرد: ورودی ساختمان‌ها برای معلولان نامناسب است و در بیشتر ساختمان‌ها آسانسور نیست و کسی برای معلولان امکانات قائل نمی‌شود.

ردایی به قوانین استخدام معلولان در ادارات اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون 3 درصد استخدام برای جذب معلولان است. معلول بالاترین امتیاز را در آزمون‌های استخدامی می‌آورد اما در مصاحبه به دلیل شرایط جسمانی رد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه بالاخره حرمت معلولان چه زمانی و کجا باید حفظ شود، تاکید کرد: در استان مازندران 160 هزار معلول است. بزرگ‌ترین اقلیت را در کشور معلولان تشکیل می‌دهند و یکی از شاخص‌های توسعه کشور نگاه ویژه به معلولان است.

به گزارش فارس، قانون جهانی حمایت از معلولان از سال 1981 تصویب شد. در حال حاضر در دنیا یک میلیون معلول وجود دارد.

انتهای پیام/86016/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول