اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی:

30 درصد از ادارات برای معلولان مناسب‌سازی شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: 30‌ درصد مناسب‌سازی ادارات جهت تسهیل در رفت ‌و ‌آمد معلولان صورت گرفته که این رشد چشمگیر در نوع خود تحسین‌برانگیز است.

30 درصد از ادارات برای معلولان مناسب‌سازی شده‌اند

تهمینه شکیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: رفع موانع برای ایجاد محیطی فراگیر و قابل دسترس برای همه شعار روز جهانی معلول در سال جاری است.

وی افزود: با توجه به اینکه در دهه چهارم انقلاب هستیم باید اصل پیشرفت را در رأس امور خود قرار دهیم که این خود نیازمند تغییر در نگرش برای رفع موانع است.

شکیب با بیان اهمیت مناسب‌سازی معلولان در سطح شهر و فضای اداری خاطر نشان کرد: مناسب‌سازی برای معلولان بحث مهمی به‌شمار می‌رود و این مناسب‌سازی در چهار اولویت سطح شیب‌دار، درهای بازشو، سرویس بهداشتی مناسب با معلولان و آسانسور تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: استانداری خراسان‌رضوی، اداره مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی و تمام ارگان‌هایی که به‌نوعی دغدغه رفاه معلولان را دارند باید پای کار بیایند.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به یک میلیون و صد هزار متر مربع فضای پیاده‌رو در سطح شهر گفت: از این فضای یاد شده باید تردد معلولان حرکتی و کسانی که اختلال جسمی و حرکتی دارند نیز مورد توجه قرار گیرد و فرد معلول در سطح جامعه بتواند به راحتی به فعالیت بپردازد.

وی تصریح کرد: آگاهی و نگرش دو اصل مهم برای توسعه و پیشرفت معلولان در کنار دیگر اقشار جامعه به‌شمار می‌رود و خراسان‌رضوی با نگاه جدی به این دو اصل سال گذشته استان برتر در بحث مناسب‌سازی فضای شهر برای معلولان اعلام شد.

شکیب از مناسب‌سازی 30‌ درصد از ادارات برای معلولان یاد کرد و اذعان داشت: فعالیت بسیاری در جهت ارائه تسهیلات عبور و مرور شهری برای معلولان صورت گرفته که از مهم‌ترین آنها افتتاح کلینیک‌های دندانپزشکی و اعمال سرپایی برای معلولان، افتتاح بنیاد پیشگیری از معلولیت‌ها و مناسب‌سازی برای ایثارگران و جانبازان دفاع‌مقدس است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه 116 مرکز توانبخشی زیر‌نظر بهزیستی مشغول به فعالیت در سطح استان هستند یادآور شد: 116 مرکز توانبخشی زیر نظر بهزیستی در سطح استان مشغول به‌کار بوده که برخی به‌شکل مراکز جامع خدمات شبانه‌روزی در مراکز و منزل را به معلولان و مددجویان ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: قریب به دو سال اداره بهزیستی مشهد بخشی مجزا با عنوان نظارت ناظر راه‌اندازی کرده که این مبین دقت و مسئولیت‌پذیری اداره بهزیستی است.

شکیب با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی فضای آموزشی برای معلولان گفت: یکی از مسائل مهم مناسب‌‌سازی فضای آموزشی معلولان بوده تا بتوانند همپای دیگران در عرصه علم به فعالیت بپردازند و حضور معلولان در فضاهای متفاوت به امری طبیعی مبدل شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با ابراز خرسندی از طرح مراقبت معلول تاکید کرد: این طرح در 10 استان به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود که مجری نخست آن خراسان‌رضوی با ظرفیت 100 داوطلب است.

وی ادامه داد: در این طرح با فراخوان عمومی و اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های دولتی، در حال حاضر 100 نفر داوطلب با تحصیلات دیپلم تا کارشناسی ثبت‌نام کرده‌اند که از این رقم 33 نفر پس از مراحل اداری و تایید به مدت 22 روز مراقبت از معلول را در منزل آموزش می‌بینند.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر 78‌ هزار معلول تحت نظر بهزیستی در خراسان‌رضوی هستند.

انتهای پیام/70005/ق/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول