اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد کرمان:

16 آذر نقطه عطف فعالیت‌های سیاسی دانشجویان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد واحد کرمان گفت: 16 آذر نقطه عطفی در تاریخ فعالیت‌های سیاسی دانشجویان علیه استبداد به شمار می‌رود.

16 آذر نقطه عطف فعالیت‌های سیاسی دانشجویان است

حمدالله منظری‌توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با تبریک 16 آذر به جامعه دانشگاهی اظهار داشت: از جمله جریان‌هایی که پس از کودتای 28 مرداد 1332 در مقابل دیکتاتوری نظامی وابسته به آمریکا در ایران شکل گرفت،‌ جنبش دانشجویی بود.

وی با اشاره به نقش دانشجویان بیان داشت: در تاریخ معاصر ایران، اوج فعالیت جنبش دانشجویی‌ در دوران مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت و سقوط رضاشاه، سال‌های پس از کودتای 28 مرداد 32 به ویژه فضای باز سیاسی سال‌های 32 تا 42 و از همه درخشان‌تر در دوران انقلاب اسلامی ایران در سال 57 است.

منظری‌توکلی با اشاره به حوادث 16 آذر افزود: از مقاطع مهم جنبش دانشجویی، تهاجم رژیم ستمشاهی به دانشگاه تهران در روز 16 آذر سال 32 و کشته شدن سه دانشجوی دانشکده فنی است که نقطه عطفی در تاریخ فعالیت‌های سیاسی دانشجویان علیه استبداد به شمار می‌رود.  

وی با اشاره به توطئه‌های آمریکا علیه ایران تصریح کرد: 16 آذر روزی است که هر سال باید از آن به عنوان فرصتی برای محکومیت جنایات آمریکا ‌علیه ایران استفاده کرد.

منظری‌توکلی ابراز داشت: در چنین روزی باید شهدای جهاد علمی ایران که با توطئه آمریکا و ایادی آن به شهادت رسیده‌اند را به عنوان کارنامه اعتبار و تلاش علمی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به جهانیان شناساند.

وی با اشاره به نقش شهدا عنوان کرد: شهدا به هر مجموعه‌ای که مرتبط شوند به آن مجموعه اعتبار و افتخار می‌بخشند و شهدای جهاد علمی به ویژه شهدای انرژی هسته‌ای نیز علاوه بر بعد معنوی شخصیتشان‌ به لحاظ علمی نیز به جامعه دانشگاهی عزت و اعتبار بخشیده‌اند.

انتهای پیام/2446/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول