اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

هدف جنبش دانشجویی 16 آذر استکبارستیزی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: هدف جنبش دانشجویی 16 آذر استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و جور بود.

هدف جنبش دانشجویی 16 آذر استکبارستیزی بود

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ریشه روز دانشجو از سال 1332 و از زمانی است که نیکسون به ایران سفر کرده و دانشجویان حزب‌الله این سفر را برنتابیده و در روز 16 آذر انقلاب عظیمی به پا کردند.

وی با اشاره به اینکه هدف از جنبش دانشجویی روز 16 اذر تولی و تبری بود، اضافه کرد: در حال حاضر نیز ما دنبال ارزش‌هایی هستیم که در 16 آذر سال 1332 انجام شد.

امام جمعه ابهر در ادامه با اشاره به اینکه پس از 16 آذر جنبش‌های دانشجویی با شعار حق‌طلبی و استکبارستیزی پدیدار شد، افزود: هدف این جنبش‌ها تولی و تبری نبوده و هدف آنها به هم ریختن نظام بود.

وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی باید بر اساس حق‌طلبی باشد، یادآور شد: جنبش‌هایی که بر اساس منفعت‌طلبی گروهی و شخصی صورت می‌گیرد، به سود منافع نظام نبوده و نظام دست رد به سینه این نوع جنبش‌ها می‌زند.

حجت‌الاسلام رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه دانشجویان در جامعه اسلامی اضافه کرد: عالمان و عارفان دینی می‌توانند، راهنمای خوبی برای دانشجویان باشند و سایت‌های خبری بیگانه و مخالف نظام و انقلاب خوراک مناسبی برای ذهن یک جوان دانشجو نیست.

وی همچنین با تاکید بر رعایت عفت و عفاف در جامعه توسط دانشجویان افزود: رعایت حجاب از جمله مسائل و موضوعاتی است که باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه رعایت حجاب فقط محدود به خواهران نیست، یادآور شد: مردان نیز موظف به رعایت حجاب هستند.

وی همچنین با تاکید بر رعایت غیرت توسط دانشجویان افزود: معنی واقعی غیرت دینی این است که نه کسی به حریم فرد مسلمان تجاوز کرده و نه شخص مسلمان به حریم دیگران تجاوز کند.

انتهای پیام/73005/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول