اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

باید عشق به نماز را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ما باید با الگوگیری از عشق امام حسین (ع) به نماز، سعی کنیم عشق به نماز را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

باید عشق به نماز را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام علی مختارآبادی عصر امروز در جمع مربیان و معاونان پرورشی، مدیران مدارس و ائمه جماعت مدارس کوهبنان اظهار داشت: آن چه ما داریم از عاشورا، محرم و صفر است پس باید نهایت بهره را از این ایام ببریم.

وی افزود: در دوران هشت ساله دفاع مقدس رزمندگان ایران اسلامی در پرتوی رهنمودهای حضرت امام (ره)، کربلا و عاشورا را به عنوان سرلوحه کار خویش قرار دادند که در نهایت با افتخار به پیروزی رسیدند و سبب ذلت و خواری دشمنان شدند.

مختارآبادی بیان داشت: دشمن در جریان جنگ نرم و تهاجم فرهنگی خباثت‌ها کرد، اما با درایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری موفق نشد و اخیرا در جنگ اقتصادی دشمن تمام توان خود را برای ضربه زدن به نظام به کار بست، اما شاهد بودیم که مردم با چه شور و هیجانی چه خرج‌ها برای مراسم محرم کردند و بحث تحریم و گرانی‌ها هیچ اثری بر خدمت و ارادت مردم به اهل بیت (ع) نگذاشت.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بینش، روش، کوشش و رویش را رمز جاودانگی کربلا دانست و افزود: بعد از گذشت یک‌هزار و 372 سال از حادثه کربلا همچنان محرم و عاشورا پا برجاست و هر سال رونق کربلا و عاشورا از سال پیش بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با بینش همین بس که وقتی امام حسین (ع)  فهمیدند یزید بر سر کار آمده و و رهبری جامعه اسلامی به دست فرد فاسقی همچون یزید افتاده فرمودند، فاتحه اسلام را بخوانید و بدانید مثل منی هرگز با یزید بیعت نمی‌کنم.

مختارآبادی عشق به خداوند، عشق به نماز آن هم در اول وقت، عشق به پیاده شدن احکام اسلامی و عشق به خانواده را از مهم‌ترین عشق‌ها در کربلا بیان داشت و گفت: امام حسین (ع) در کربلا از همه چیز خود گذشت تا به خدا برسد.

وی ادامه داد: اگر ابا عبدالله شب عاشورا را از دشمن رخصت و مهلت خواست به این دلیل بود که این بزرگوار فرمود من عاشق نماز، تلاوت قرآن و عاشق کثرت دعا و استغفار هستم، لذا ما در صورتی می‌توانیم ادعای در خط بودن امام حسین (ع) را داشته باشیم که عاشق نماز باشیم و سعی کنیم عشق به نماز را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: یکی از پیام‌های عاشورا بحث امر به معروف و نهی از منکر بود که با روش نمایشی اجرا شد به گونه‌ای که امام حسین (ع) در روز عاشورا در وسط میدان جنگ نماز خود را به جماعت خواند که امروز به برکت نظام  مقدس جمهوری اسلامی هیئت‌های عزاداری نماز روز عاشورای خود را در اول وقت به جا می‌آورند.

مختارآبادی گفت: امام حسین ( ع) در حادثه کربلا خانواده خود را همراه برد تا دشمن با اسیر گرفتن اهل بیت علیه حکومت خود تبلیغ و پیام عاشورا و اهداف این قیام برای جهانیان بیان شود.

وی ابراز داشت: امام حسین (ع) تا آخرین لحظه زندگی خود کوشش کرد تا زمینه هدایت مردم را فراهم و آنان را از گمراهی و سردرگمی نجات دهد، پس ما هم نیاز داریم در زمینه تعلیم تربیت با تمام وجود تلاش کنیم و در این مسیر خستگی را در وجود خود راه ندهیم.

انتهای پیام/80012/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول