اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

جایگاه واقعی نماز در جامعه تبیین نشده است

خبرگزاری فارس: فرماندار قم با اشاره به اهمیت نماز از دید قرآن و اهل بیت (ع) گفت: جایگاه واقعی نماز در جامعه تبیین نشده است.

جایگاه واقعی نماز در جامعه تبیین نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در همایش دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های استان قم اظهار کرد: فعالیت در زمینه نماز و در قم از آنجا که به عنوان ام‌القرای جهان تشیع و مرکز فقه و فقاهت دین‌مداری مطرح است اهمیت بالاتری نسبت به دیگر مناطق دارد.

وی با اشاره به اینکه نماز مهم‌ترین مسئله در دین اسلام است، اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین تکالیف نظام اسلامی و شاید مهم‌ترین تکالیف این نظام اقامه نماز بوده که امروز مسئولیت آن به صورت مستقیم به عهده ادارات استان گذاشته شده است.

فرماندار قم ادامه داد: نخستین مشخصه ایمان این است که زمانی که انسان تمکن و قدرتی پیدا می‌کند نماز اقامه می‌کند و باز هم همین شهادتی که ذکر شده برای احیا و اقامه همین نماز بوده است.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: اینها همه بیانگر جایگاه نماز است، با این نشانه‌ها می‌توان به اهمیت کاری که باید در راستای تبیین جایگاه نماز در جامعه انجام شود، رسید.

وی افزود: با توجه به بیاناتی که در ارتباط با عملکرد ستاد اقامه نماز استان ارائه شد همان طوری که از استان قم انتظار می‌رود موضوع اقامه نماز در ادارات و سایر بخش‌ها خوب و با قوت در حال انجام است.

فرماندار قم اظهار داشت: قم جزو برترین استان‌های کشور در زمینه اقامه نماز است این فقط مربوط به عملکرد ما نیست، بلکه استان قم دارای ویژگی‌های بسیاری است که از مهم‌ترین آنها وجود مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) است.

زارعی‌کوشا این موضوع را عاملی برای انفعال مسئولان ندانست و تصریح کرد: این ویژگی موجب شده که در طول تاریخ قم به عنوان الگویی برای جهان تشیع به حساب آید اما ماندگاری نماز در جامعه و تبیین جایگاه آن در میان مردم به میزان و کیفیت فعالیتی که ما انجام می‌دهیم، بر می‌گردد.

*فعالیت‌های دینی نیاز به تبلیغ بیشتری دارند

وی تبلیغ دین را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: یکی از ابزارها در تبلیغ دین تبلیغ فعالیت‌های انجام شده و بیان آنها در جامعه برای ایجاد حس رقابت سالم در میان مسئولان و مردم است.

فرماندار قم اضافه کرد: در این راستا با توجه به اقدامات ارزنده‌ از جمله افتتاح مسجد ورزشگاه یادگار امام قم، احساس می‌شود فعالیت‌های دینی نیاز به تبلیغ بیشتری دارند.

انتهای پیام/2258/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول