اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های هرمزگان

نهادینه شدن نماز در جامعه مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های هرمزگان گفت: نماز در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و نهادینه شدن این فریضه الهی در جامعه باعث کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود.

نهادینه شدن نماز در جامعه مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اکبر سلیمانی در جلسه ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر زندان‌های استان در بندرعباس خواستار ترویج نماز در جامعه شد و اظهار داشت: با گسترش این دو اصل در جامعه شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و جمعیت کیفری زندان‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: باید به خوبی نقش این دو فریضه الهی و اسلامی برای آحاد مردم جامعه تبیین شود  و همه در مقابل آن مسئولند.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر رفتاری اسلامی است، افزود: عمل نمودن به این مهم، ارتقا امنیت اجتماعی جامعه و در نتیجه کاهش بزهکاری را به همراه خواهد داشت.

سلیمانی بیان داشت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای شناساندن و گسترش امر به معروف ونهی از منکر در جامعه استفاده کرد. نماز تاثیر شگفت انگیزی بر آرامش روح و روان افراد دارد و جسم آنان را نیز تقویت می‌کند.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان نسبت به برپایی نماز جماعت در زندان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: نماز افراد را مسئولیت‌پذیر می‌کند و دوستی و در جمع بودن آنان را نیز تقویت می‌کند.

جانشین مدیر کل زندان‌های هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه امر به معروف ونهی از منکر فریضه‌ای همگانی است، افزود: انجام این فریضه جامعه را از گزند پلیدی و ناپاکی‌ها مصون می‌کند.

علیرضا سبک‌روح نماز را عالی‌ترین اعمال دینی دانست و تصریح کرد: نماز موجب پرورش فضایل اخلاقی افراد شده و منشا خیر و برکات زیادی است.

وی نماز را عامل موفقیت در کار و زندگی دانست و اضافه کرد: نماز ایمان و تعهد را پرورش می‌دهد و موجب تقویت امید واراده در جامعه می‌شود.

جانشین مدیر کل زندانهای استان همچنین نسبت به تجهیز نمازخانه زندان‌های استان تاکید کرد.

معاون اصلاح و تربیت زندانهای هرمزگان نیز گفت: دین داری و ایمان عامل اصلی کاهش کج روی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

عباس لقمانی افزود: اقامه نماز موجب خود کنترلی افراد، خویشتن داری و کنترل غرایض سرکش می‌شود.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول