اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: پنجمین جشنواره سراسری «نماز و نیایش به روایت دوربین»، بهمن ‌ماه در استان مرکزی برگزار می‌شود.

جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، مصطفی مشایخی اظهار داشت: جشنواره سراسری «نماز و نیایش به روایت دوربین» به‌ منظور تشویق و ترغیب هنرمندان در راستای اعتلای جایگاه والای نماز و نیایش، گسترش فرهنگ نماز و نماز خوانی، تقویت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر باور‌ها و ارزش‌های دینی و به ‌کارگیری ابزارهای هنری ارائه آفرینش‌های جذاب در حیطه موضوعات دینی و پرداختن به امر معنوی نماز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نگاه ژرف، عمیق و هنرمندانه به معبود، بررسی ابعاد بی‌کران معنوی نماز و نیایش، نماز و نیایش در زندگی مردم و اثرات فرهنگ‌ساز آن در جامعه، تأثیرگذاری رفتارهای دینی خانواده بر فرزندان، عوامل و شیوه‌های تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به نماز، نماز و نماز خوانی در اجتماعات (مدارس، مساجد و ...) و نقش نماز در ایجاد وحدت و یکپارچگی و رشد فضائل اخلاقی و اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر در ترویج نماز و نیایش از محورهای این جشنواره هستند.

مشایخی افزود: هنرمندان فیلم‌ساز طرح و فیلم‌نامه‌های خود را در قالب 110 ثانیه و با موضوع نماز و نیایش و آداب و رسوم نماز با الگوهای صحیح عبادت، بیان جلوه‌های ناب ارتباط با معبود و به ‌تصویر کشیدن جایگاه نماز در زندگی امروزی به دور از شعاری بودن و سطحی‌نگری به دبیرخانه جشنواره در مهر ماه سال ‌جاری ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه این آثار توسط سه داور ارزیابی شده است، اظهار کرد: سعید شاه‌حسینی، محمد زنده‌نام و سعید عبدالحمیدی داوران این آثار بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند به تعامل تجربه‌ بین هنرمندان فیلم‌ساز استان‌های کشور کمک کند.

به گفته وی این جشنواره به همت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و همکاری انجمن سینمای جوانان ایران دفتر اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/87001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول