اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی:

حفاظت از ذخایر زیست محیطی نیازمند تعامل و آموزش در جامعه است

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: حفاظت از ذخایر زیست محیطی نیازمند تعامل و آموزش هر چه بیشتر در جامعه است.

حفاظت از ذخایر زیست محیطی نیازمند تعامل و آموزش در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو خلیلی ظهر امروز در جلسه کارگروه محیط زیست آذربایجان غربی که در سالن جلسات دادگستری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: حمایت و حفاظت از منابع طبیعی به عنوان ذخایر ارزشمند برای آیندگان باید با برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی عمومی در سطح جامعه همراه باشد چرا که امروزه این وظیفه خطیر به عنوان مسئولیت همگانی بر عهده اقشار جامعه در راستای انتقال سالم آن به نسل آینده باید با همکاری مردم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: آموزش و آگاهی بخشی به جامعه باید در راستای حفاظت از گونه‌های بکر و طبیعی در زیست بوم‌های منطقه صورت گیرد تا افراد از روی غفلت و ناآگاهی برای دستیابی به منافع خود منابع آیندگان را با مخاطره همراه نسازند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش مؤثر و سازنده دوستداران طبیعت برای بسترسازی و ایجاد تعامل در جامعه، تصریح کرد: ایجاد پتانسیل‌های سازنده و پرانرژی برای حمایت و حفاظت از محیط زیست می‌تواند در کاهش میزان گونه‌های زیستی مؤثر عمل کند چرا که امروزه با وجود 60 هزار قبضه تفنگ شکاری توسط شکارچیان که هر کدام می‌تواند تهدیدی برای هر یک از گونه‌های حیات وحش باشد با ایجاد زمینه آگاهی بخشی و آموزش در بحث شکار و ساماندهی این افراد می‌تواند حیات وحش را از خطر انقراض و کمبود تنوع در امان نگه دارد.

در ادامه این جلسه رحمانی مشاور حقوقی اداره محیط زیست با اشاره به پرونده‌های متشکله در مراجع قضایی در ارتباط با شکار غیرمجاز خاطر نشان کرد: حفاظت از حوزه محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های شایع در زمینه زیست محیطی و همچنین خاک، آب و هوا باید با همراهی مردم و مسئولان صورت گیرد تا از طریق تعامل دوسویه بتوان از آسیب‌های تهدید کننده محیط زیست جلوگیری کرد.

وی همچنین ادامه داد: در بخش حفر چاه غیرمجاز در حوزه دریاچه ارومیه، 17 پرونده تخلف داشتیم که به مقامات قضایی تحویل ارجاع شد در صورتی که با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی می‌توان از میزان مشکلات و چالش این چنینی جلوگیری کرده و آمار موجود را به حداقل رساند.

در ادامه جلسه کارگروه محیط زیست با ارائه پیشنهادات و راهکارها و همچنین چالش‌های موجود توسط مدیرعامل‌های سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت بیان شد که هر یک با بیان راهکارهایی چون آموزش‌های اصولی و برنامه‌ریزی شده از طریق انتقال مفاهیم و پیام‌هایی در راستای فرهنگ سازی از سنین خردسالی برای کودکان و همکاری ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط و همچنین رسانه‌ها در صدد بهبود و حفاظت از پارک‌های ملی و حیات وحش مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/61011/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول