اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط هلال احمر داراب صورت گرفت

رهاسازی یک تن کنسرو فاسد شده در محیط زیست

خبرگزاری فارس: بیش از یک تن کنسرو و مواد غذایی فاسد شده توسط هلال احمر داراب در محیط زیست رها شد.

رهاسازی یک تن کنسرو فاسد شده در محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، عصر امروز بیش از یک تن کنسرو و مواد غذایی فاسد شده از جمله کنسرو عدسی، کنسرو پروتئین و غلات در روغن، پروتئین و سبزیجات در سس، روغن و برنج پخته و بسته‌بندی شده در دو کیلومتری روستای کنارحاجی konarhaji و 200 متری اردوگاه دانش‌آموزی شهید باهنر داراب که در پنج کیلومتری شرق شهر داراب واقع شده، رهاسازی شده است.

این کنسروها متعلق به سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده که تاریخ مصرف آنها تا یک سال آینده است اما به دلیل عدم نگهداری صحیح در انبار و قرار گرفتن در مجاورت مواد شیمیایی فاسد شده و هلال احمر قصد امحای آنها را داشته است.

راننده خودروی وانت نیسان هلال احمر پس از تخلیه این کنسروها در طبیعت آنها را به آتش کشیده اما از آنجایی که قوطی‌ها فلزی بوده‌اند، آتش نگرفته است.

خبرنگار فارس پس از حضور در صحنه با شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست و دادستان عمومی و انقلاب داراب تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد که همگی آنها اظهار بی‌اطلاعی کردند و حتی محیط زیست می‌گوید از طریق مراجع قضایی پی‌گیر این موضوع می‌شود چراکه این مواد غذایی می‌تواند انسان‌ها و حیوانات را مسموم کند.

به گفته محمد یوسفی دادستان عمومی و انقلاب داراب، هر نهادی که مواد غذایی فاسد شده یا تاریخ گذشته داشته باشد باید با شبکه بهداشت و درمان و محیط‌زیست برای امحای آن هماهنگی کند و شبکه بهداشت نیز دستور دادستانی را اخذ می‌کند.

حال این سئوال است که چرا سهل‌انگاری صورت گرفته و مواد غذایی که جزو اموال بیت‌المال است فاسد و در محیط زیست رها شود بدون اینکه به صورت اصولی دفن صورت گیرد و یا در چاه ریخته شود.

یکی از افرادی که مواد پلاستیک و فلز قابل بازیافت را از زباله‌ها جمع‌آوری می‌کرد به این کنسروها رسید و در حالی که برای صرف در منزل می‌برد به خبرنگار فارس برخورد کرد و آنها را به زمین گذاشت.

در ظاهر این مواد غذایی در بسته‌هایی که شامل کنسرو، غذای آماده، پتو، چراغ قوه، وسایل شیمیایی گرم‌کننده و دیگر مواد مورد لزوم بازماندگان حوادث و بلایای طبیعی است، بوده که به دلیل همجواری با مواد شیمیایی و عدم نگهداری صحیح فاسد شده است.

پس از پیگیری خبرنگار فارس و تماس کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان داراب با هلال احمر، هلال احمر داراب مجبور شد نیمی از مواد غذایی باقی‌مانده را با خودروی نیسان دو کابین خود به چاهی که در جنگل کنار حاجی وجود دارد، انتقال دهد.

انتهای پیام/2448/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول