اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

محیط زیست را نباید قربانی مسائل دیگر کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر با بیان اینکه محیط زیست را نباید قربانی مسائل دیگر کنیم، گفت: دستیابی به پیشرفت‌ها بدون توجه به محیط زیست نفعی برای جامعه ندارد.

محیط زیست را نباید قربانی مسائل دیگر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور عصر امروز در سمینار بین‌المللی مدیریت مناطق خشک و نیمه‌خشک با محوریت ریزگرداه و آثار زیان‌بار آن در شهرستان ملایر، به توانمندی‌های ملایر در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: ملایر دارای ظرفیت‌های بالایی است و در سند آمایش ملی استان نیز محورهای خوبی برای ملایر تعریف شده است.

وی دانشگاه را مکمل توسعه شهرستان خواند و گفت: این همایش‌ها تسهیل‌کننده توسعه همه‌جانبه در شهرستان و کشور است.

فرماندار ملایر تأکید کرد: در کنار همه پیشرفت‌ها توجه به محیط زیست و منابع طبیعی مهم است و نباید محیط زیست را قربانی مسائل دیگر کنیم.

وی به منطقه لشکر در ملایر اشاره کرد و گفت: این منطقه با مساحت 16 هزار هکتار یکی از مناطق زیبا و بکر کشور است که گونه‌های مختلف گیاهی و وحوش و ... در آن موجود است و سالانه افراد زیادی از داخل و خارج کشور از این منطقه دیدن می‌کنند.

در ادامه رئیس دانشگاه ملایر افزود: در سال گذشته شش همایش ملی در دانشگاه ملایر با موضوعات مختلف برگزار شده است که این همایش‌ها نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

بهمن امانی از برگزاری هفت همایش در سال آینده در این دانشگاه خبر داد و افزود: هدف ما از برگزاری این همایش‌ها استفاده از نقطه‌نظرات کاشناسان و اساتید دانشگاه‌های مختلف و ارائه راهکارهای لازم در خصوص موضوعات مهم است.

وی هدف از برگزاری این سمینار را بررسی مشکلات ریزگردها و عوامل به وجود آمدن آن برشمرد و افزود: امیدواریم برگزاری این کارگاه‌های آموزشی نتایج مثبتی داشته باشد که این نتایج در سال‌های آتی آثار خود را نشان خواهد داد.

امانی گفت: این همایش سه روزه با حضور اساتید دانشگاه‌ها به صورت سخنرانی و کارگاه آموزشی در دانشگاه ملایر برگزار شده و هدف آن ارتقای علمی دانشجویان و ارائه راهکارهای مثبت برای حل مشکلات ریزگردهاست.

در ادامه نیز پروفسور اسکوایزر در خصوص محیط زیست و ریزگردها به سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول