اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه محمودآباد:

بسیج برای بهبود مسائل فرهنگی دانشگاه فعال شود

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه محمودآباد با بیان اینکه باید به سهم خود در مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها تلاش کنیم، گفت: تقویت بسیج دانشگاه یکی از راه‌های بهبود مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها است.

بسیج برای بهبود مسائل فرهنگی دانشگاه فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی در پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: سه رویداد مهم روزهای آینده روز دانشجو، وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین حماسه روز بصیرت در 9 دی باید به بهترین نحو در شهرستان گرامی داشته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی محمودآباد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه جدی به قشر دانشجو و دانشگاهیان تصریح کرد: دانشگاه منشأ بسیاری از تحولات جامعه است که باید اهتمام جدی نسبت به مسائل فرهنگی آن داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) مبنی بر اینکه استفاده از چهار چیز توسط انسان در روز قیامت سئوال می‌شود که آن چهار چیز عمر جوانی، مال و محبت به خدا و اهل بیت است.

خطیب جمعه محمودآباد محبت به خدا و اهل بیت را ضامن به دست آوردن بهشت دانست و افزود: مسئولان نظام نیز باید با محبت به مردم و ایجاد شور در وجود خود خدمت به مردم را سرلوحه کارهایشان قرار دهند.

وی محبت کردن به مردم را ایجاد بستر مناسب برای هدایت جامعه عنوان کرد و گفت: اگر جامعه‌ای درست هدایت شود، سعادتمند می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به حماسه کربلا و محبت و عشق‌ورزی اسوه صبر و محبت زینب کبری (س) به مرجع، امام و برادر خود ابراز داشت: باید عشق‌ورزی رسول شهادت را برای خود چراغ راه قرار دهیم و همواره در اجرای آن اهتمام ورزیم.

امام جمعه محمودآباد وجود 13 هزار دانشجو در شهرستان را فرصت فرهنگی مناسبی تلقی کرد و بیان داشت: باید همه به سهم خود به مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها توجه جدی داشته باشیم که در این راه تقویت بسیج دانشگاه یکی از مسائل مهم است و همچنین اهتمام جدی مسئولان دانشگاه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز جماعت نیز از دیگر کارهای مدنظر باشد.

وی با اشاره به 27 آذر شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اذعان داشت: حوزه و دانشگاه هیچ گاه از هم جدا نبودند و باید تعامل بیشتری بین این دو نهاد فرهنگی و علمی برقرار شود.

امام جمعه محمودآباد در پایان از مسئولان دانشگاه‌های محمودآباد خواست تا در مسائل فرهنگی شهرستان شرکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام/86013/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول