اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی صورت گرفت

تبیین حقوق بین‌الملل اسلامی در همایش بسیج حقوق‌دانان قم

خبرگزاری فارس: همایش سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قم برگزار شد و طی آن حقوق بین‌الملل اسلامی توسط آیت‌الله کعبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

تبیین حقوق بین‌الملل اسلامی در همایش بسیج حقوق‌دانان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قم عصر امروز در تالار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این همایش جمعی از طلاب، دانشجویان موسسه امام خمینی(ره)، دانشجویان حقوق و رشته‌های وابسته و گروهی از علاقه‌مندان به مباحث حقوق بین‌الملل و حقوق اسلامی حضور داشتند.

در ابتدای همایش سردار مهدی مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) طی سخنانی با اشاره به اخلاص عمل بسیجیان در همه عرصه‌ها گفت: این امر به واسطه برداشتی زیبا از تابلوی عظیم عاشورا بوده و کسانی که با تفکر بسیجی وارد عرصه کار و تلاش شده‌اند نقشی با اهمیت داشته‌اند زیرا همین تفکر انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور داده است.

در ادامه غلامعلی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز به سخنرانی پیرامون تحولات سوریه از منظر حقوق بین‌الملل پرداخت و با بیان اینکه سوریه کشوری است که بیش از 40 سال در محور مقاومت در مقابل صهیونیسم قرار داشته ابراز کرد: امروز نظام سلطه برای فروپاشی حکومت سوریه تمام تلاش خود را به کار بسته است.

آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری سخنران ویژه این همایش بود که سخنرانی خود را با موضوع حقوق بین‌الملل اسلامی ارائه کرد.

وی گفت: اسلام دین پیشتاز عرصه حقوق و تدوین سیاست، قانون و دولت است زیرا دولت پدیده‌ای اجتماعی و اصیل است که در متن زندگی اجتماعی انسان‌ها در همه ادیان الهی پیش‌بینی شده و هدف از آن نیز تحقق زندگی انسان‌ها یعنی پیشرفت، هدایت، نورانیت و نظم اجتماعی است.

آیت‌الله کعبی بن‌بست فکری را مشکل اساسی حقوق بین‌الملل امروز دانست و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی تفکر افیون بودن دین به فراموشی سپرده شد و امروز هم نظام لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است زیرا تفکری جدید بر مبنای دین در حال شکل گرفتن است و حقوق‌دانان باید جنبه‌های مختلف این عرصه جدید را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/78004/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول