اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رزمایش 20 هزار بسیجی سپاه قدس گیلان آغاز شد

خبرگزاری فارس: با حضور 20 هزار بسیجی گیلان رزمایش بزرگ گردان‌های الی‌بیت‌المقدس استان آغاز شد.

رزمایش 20 هزار بسیجی سپاه قدس گیلان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، لحظاتی قبل با حضور بسیجیان ولایت‌مدار گیلان در قرارگاه‌های شهرستانی و منطقه‌ای امام هادی (ع) با فرماندهی مشترک در قرارگاه استانی، رزمایش بزرگ سپاه قدس گیلان آغاز شد.

بسیجیان گیلان در شش ناحیه رشت، رودسر، تالش، فومن، سیاهکل و رودبار حاضر شده و با شور خاصی مراحل تمرینی و تاکتیکی رزمایش را با اقتدا به ولی امر مسلمین جهان و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری آغاز کردند.

بیش از 20 هزار بسیجی در قالب 121 گردان در این رزمایش و نمایش قدرت شرکت کرده‌اند که از این تعداد، 50 گردان بیت‌المقدس در رزمایش و بقیه در نمایش قدرت شرکت می‌کنند.

نخستین ماموریت گردان‌های واکنش سریع الی بیت‌المقدس دفاع از کوی و برزن است که آموزش و ایست بازرسی، حفاظت و حراست از اماکن حساس و حیاتی، عملیات ضد هلی‌برن و مقابله با اغتشاشات و ناآرامی‌ها را شامل می‌شود و مأموریت دوم آن امداد و نجات شامل آماده کردن مردم برای رویارویی با بحران‌ها و تخلیه مجروحان از زیر آوار است.

بازخوانی آموزش‌های مقابله با تهدیدات نرم، نیمه سخت و سخت و عملیات امداد و نجات و مردم‌یاری در مقابل حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی طبق سناریو و برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین و مصوب شده بسیج در این رزمایش اجرایی می‌شود.

برنامه‌های ویژه‌ای نیز در این رزمایش اجرا می‌شود و با توجه به معضل تاریخی سیل در گیلان، عملیات امداد و نجات و مردم‌یاری در رزمایش این استان پررنگ‌تر دیده شده است.

مرحله تمرینی و آموزشی رزمایش مذکور از دقایقی قبل در شش ناحیه قرارگاه امام هادی (ع) آغاز شده است و رزم شبانه نیز در دستور کار رزمایش قرار دارد.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول