به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان زنجان، همایش رابطان سامانه ملی رسیدگی شکایات و اعلامات این اداره کل با حضور بیش از 110 نفر از کارشناسان خبره دستگاهها و رابطان سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات برگزار شد.
در ابتدای این همایش سرپرست اداره کل بازرسی استان زنجان، ضمن خیر مقدم به مدعوین و رابطین و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ضمن تاکید بر نحوه استفاده و پاسخگویی در سامانه ملی رسیدگی به شکایات، قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را تدریس کرد.
رضا محمدی اظهار داشت: قانون فوق، قانون کامل و جامعی است و ضرورت دارد مدیران، کارشناسان آموزش دیده و نسبت به اجرای آن به نحو مطلوب در دستگاههای اجرایی اقدام کنند.
در ادامه این همایش مدیرکل ارجاع و پاسخگویی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور گفت: خدماترسانی مطلوب دستگاههای اجرایی و ارتقای هر چه بیشتر رضایتمندی مردم مهمترین هدف راهاندازی سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات است.
محمد روشناسان افزود: فراهم کردن زمینه دسترسی آسانتر مردم به مسئولان برای اعلام شکایات و نارضایتیها و تسهیل این فرایند، بررسی و پاسخگویی به شکایات و اعلامات و استفاده از نظرات و پیشنهادهای مردم به دستگاههای اجرایی از دیگر اهداف راهاندازی این سامانه است.
روشناسان، کثرت قوانین و فرهنگ اداری موجود را موجب ایجاد نارضایتی مردم دانست و یادآور شد: اطلاعرسانی در مورد قوانین، مسئولیتپذیری در قبال مراجعان و جلب رضایت مشتری از اصول مهم پاسخگویی است.
وی تصریح کرد: جلوگیری از انتشار شایعات و اعلامات بررسی نشده، حصول اطمینان از نتیجه در راستای افزایش رضایتمندی در جامعه، برطرف کردن اشکال یا سوء جریان موجود و جلوگیری از تکرار آن، حصول اطمینان از تلاش دستگاهها در راستای رفع مشکلات مردم از دیگر اهداف راهاندازی سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات است.
انتهای پیام/2308/ع/ف4004