اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس:

مدیر و مدبر بودن رئیس جمهور در قانون انتخابات لحاظ شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید قبل از انتخابات، سابقه مدیریت داشته و مدبر باشد.

مدیر و مدبر بودن رئیس جمهور در قانون انتخابات لحاظ شود

محمد علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: قانون انتخابات فعلی ریاست جمهوری نقاط ضعف بسیاری دارد که باید اصلاح شود.

وی به ناکارآمدی سطح تحصیلات رئیس جمهور در قانون انتخابات اشاره و تصریح کرد: در این قانون سطح تحصیلات رئیس جمهور به عنوان شخص دوم مملکت در حد خواندن و نوشتن است و این در حالی است که حداقل تحصیلات نمایندگان مجلس شورای اسلامی کارشناسی ارشد است.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیر و مدبر بودن رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: کسی که نه وزیر، نه استاندار و نه نماینده بوده و قبلاً مسئولیت مدیریت را عهده‌دار نبوده است نمی‌تواند به یکباره مدیریت کشور را عهده‌دار شود.

وی افزود: تعیین رجال سیاسی و مذهبی در قانون انتخابات ریاست جمهوری باید مورد بازنگری قرار گیرد.

علیپور با بیان اینکه نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نباید تنها زیر نظر وزیر کشور باشد خاطر نشان کرد: در طرح پیشنهادی دادستان، وزیر اطلاعات و پنج نفر به عنوان هیئت اجرایی پس از تایید شخصیت‌های کشوری مدیریت نظارت انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارند.

وی گفت: باید به موقع این اصلاحات انجام می‌شد تا از بروز شائبه احتمالی انتخابات جلوگیری می‌شد.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس وظیفه دارند برای برگزاری انتخابات سالم و نظارت قوی‌تر بر انتخابات بهترین قوانین را به تصویب برسانند.

انتهای پیام/61010/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول