اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در خانه ملت:

اصلاح قانون انتخابات بررسی کارشناسی نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون انتخابات بررسی کارشناسی نشده و باید در وقت مناسب و با مطالعه دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

اصلاح قانون انتخابات بررسی کارشناسی نشده است

علی جلیلیان ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با انتقاد از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات در جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: این طرح دارای ایرادهایی است که باعث ملتهب شدن فضای جامعه می‌شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس ادامه داد: کسی که می‌خواهد کاندید شود، بر اساس این قانون باید به 100 نماینده و 25 مجتهد مراجعه کند تا مورد تأیید قرار بگیرد و در واقع به نوعی وام‌دار این افراد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که افراد با گرفتن این امضاءها باز هم ممکن است توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شوند، تاکید کرد: این اقدام یعنی یک تشکیلات مشابه شورای نگهبان تشکیل شدن و گمان نمی‌برم این طرح با وجود تصویب کلیات آن، تأیید شود.

جلیلیان با اشاره به این‌که تصویب این طرح با عجله صورت گرفته،‌ بیان داشت: طبق اصل 115 قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی بر عهده مجلس نیست و این کار بر عهده شورای نگهبان است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح باید در وقت مناسب و با مطالعه دقیق مورد بررسی قرار گیرد و هنوز هیچ کمیسیونی درباره آن نظر نداده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس تصریح کرد: افراد مستقل که می‌خواهند کاندید شوند، دچار مشکل شده و افرادی که امضاء گرفته‌اند اگر رد شوند، امضاءکنندگان رد شدن آن‌ها را توهین به خود تلقی می‌کنند.

انتهای پیام/2700/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول