اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان قزوین:

نقصی در قانون وجود ندارد / از بسیج حقوق‌دانان حمایت می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری استان قزوین: امروز نقصی در قانون وجود ندارد و می‌تواند حوائج مردمی را در تمام ابعادش پوشش دهد.

نقصی در قانون وجود ندارد / از بسیج حقوق‌دانان حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمال انصاری ظهر امروز در دومین همایش سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری این استان برگزار شد، با بیان مطالبی پیرامون فلسفه تشکیل این قشر و اهمیت‌ برگزاری چنین هم‌اندیشی‌هایی اظهار کرد: قانون به عنوان بیانگر و شاخصه‌های نهاده‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه باید موجب تحکیم پایه‌های حکومت و ارائه الگوهای ناب ارزشی و تعمیق آن در جامعه شود.

وی افزود: هرچند با توجه به شاخصه‌های حاکمیت سیاسی در هر کشور، قوانین متفاوت است ولی همه به دنبال این مهم هستند تا قانون به عنوان یک نیاز ضروری و احتیاج مسلم در جامعه تبیین و نهادینه شده و در سطح عمومی جامعه نیز تعمیق یابد.

مدیرکل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در جامعه اسلامی ایران، چشم‌انداز افراد از قانون وسیع‌تر و گسترده‌تر است، به طوریکه مطلوب است تا قانون بتواند پوشش‌دهنده همه آنچه به آن فرصت می‌گوییم، باشد.

انصاری اضافه کرد: قانون از بایدها و نبایدها تشکیل شده و ضمانت اجرایی آن برای یک جامعه، هرچند سخت باشد، یک فرصت است، گرچه برای خلافکاران و هنجارشکنان یک تهدید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کارکردهای دینی قانون و نقش مهم شورای نگهبان تصریح کرد: نگاه شورای نگهبان به قانون اساسی این است که اگر احیانا رگه‌هایی از عدم تطابق بین قانون و مسائل دینی وجود داشته باشد، باید شناسایی و آسیب‌شناسی شود.

مدیرکل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از کامل‌ترین قانون‌هاست که به اذعان بسیاری از حقوق‌دانان این میراث، بسیار مترقی است و با اصلاحیه‌هایی که در سال 68 صورت گرفت، جدیدتر و کامل‌تر شد.

این مسئول یادآور شد: امروز نقصی در قانون وجود ندارد و می‌تواند حوائج مردمی را در تمام ابعادش پوشش دهد و فراز و نشیب‌ها نیز در تعمیق قانون است.

انصاری تأکید کرد: بخش زیادی از مردم به حقوق خود یا ناآگاه هستند و یا کم‌اطلاع که این مسئله خسارت زیادی را به مردم وارد می‌کند زیرا امکان بازیافت حقوق از دست رفته وجود نداشته و یا پر هزینه خواهد بود و با توجه به اینکه کارکردهای بسیج بسیار متنوع است، شایسته است بسیج حقوقدانان برای تنویر افکار عمومی در خصوص مسایل حقوقی گام بردارد.

وی بیان کرد: مجموعه دادگستری این آمادگی را دارد تا با نگاه متفاوت و مساعدت بیشتر در عرصه حمایت از بسیج حقوق‌دانان وارد عرصه شود.

این مسئول در خاتمه از بسیج حقوق‌دانان با عنوان قشری مردمی، غیر دولتی و ارزشمند یاد کرد.

انتهای پیام/2667/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول