اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان اردبیل خبر داد

78 هزار فقره اعمال قانون برای سرعت غیرمجاز

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در هشت ماه سال جاری 78 هزار و 726 فقره اعمال قانون سرعت غیرمجاز انجام دادیم.

78 هزار فقره اعمال قانون برای سرعت غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معراج ظهیری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال گذشته که قانون راهور اجرایی شده و مبلغ جرایم افزایش یافته است در استان اردبیل علاوه بر اعمال قانون برای سرعت‌های غیرمجاز 13 هزار و 443 فقره سبقت غیرمجاز را هر کدام به مبلغ 100 هزار تومان جریمه کردیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه اقدامات مقابله‌ای انجام می‌شود اما باز هم شاهد وقوع تخلفات رانندگی در سطح شهر هستیم که در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده هستیم.

این مسئول کاهش چشمگیر تصادفات را یادآور شد و ابراز داشت: در بحث آمار تصادفات در هشت ماه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش تصادفات فوتی، 18 درصد تعداد مجروحین و سه درصد نیز کاهش تصادفات خسارتی را شاهد بودیم.

آغاز طرح ویژه زمستانی پلیس راه از 20 آذر

رئیس پلیس راه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز طرح ویژه زمستانی پلیس راه از 20 آذر ماه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در استان خبر داد و گفت: چندین سال است این طرح در اردبیل اجرایی می‌شود که در این راستا شاهد کاهش تلفات و تصادفات انسانی بودیم.

وی بیان داشت: در طرح زمستانی اکیپ‌های راهداری از ساعت 24 شب تا شش صبح در جاده‌ها حضوری فعال خواهند داشت تا نسبت به امدادرسانی به ماشین‌ها و تصادفات احتمالی اقدام کنند.

این مسئول شناسایی و حذف نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها را یاد‌آور شد و افزود: از 78 نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان 32 نقطه شناسایی و حذف شده و برای ایمن‌سازی اضطراری 46 نقطه باقی مانده نیز اقدامات عملی آغاز شده است.

بلاتکلیف رها شدن اجساد در صحنه تصادف زجرآور است

رئیس پلیس راه استان اردبیل در ادامه سخنان خود با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های مرتبط در انتقال اجساد تصادفات منجر به فوت در جاده‌ها از استاندار اردبیل خواست نسبت به حل این مشکل اقدامات اساسی و قانونی را اجرایی کند.

وی ادامه داد: اجساد متوفیان تصادفات ساعت‌ها در کف جاده باقی می‌ماند و ما مجبور می‌شویم صرف نظر از شخصیت اجتماعی فرد فوت شده با وانت نیسان و وانت پیکان این اجساد را حمل کنیم که این امر واقعاً آزار دهنده است.

این مسئول حضور ماموران آتش‌نشانی در سر صحنه تصادفات را نیز یکی دیگر از کاستی‌ها اعلام کرد و گفت: حضور سریع واحدهای امداد و نجات و آتش‌نشانی در تصادفات امری حیاتی است اما متاسفانه هیچ ارگانی تاکنون اقدامی عملی انجام نداده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس راه استان اردبیل در پایان سخنان خود افزایش تصادفات در محور مشگین‌شهر ـ مغان را معضلی دیگر اعلام کرد و از مسئولان خواست در راستای کاهش آن اقدامات عملی را اجرایی کنند.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول