اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب مردم‌سالاری: ـ2

افرادی که قانون اساسی را قبول ندارند اصلاح‌طلب نیستند / در دوران خاتمی همه چیز به خوبی اجرا نشد

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه اصلاح‌طلبی باید در چارچوب ارزش‌های دینی باشد، گفت: افرادی که قانون اساسی را قبول ندارند اصلاح‌طلب نیستند.

افرادی که قانون اساسی را قبول ندارند اصلاح‌طلب نیستند / در دوران خاتمی همه چیز به خوبی اجرا نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مصطفی کواکبیان در مناظره‌ با اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتله اسلامی با موضوع «اقتصاد در دو دولت اصولگرا و اصلاح‌طلب» که با همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه اختلاف ما با اصولگرایان تنها یک اختلاف سلیقه نیست، اظهار کرد: اختلاف جدی ما با اصولگرایان در شیوه حکومت‌داری کشور است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: اکنون در عرصه اقتصادی شاهد افزایش قیمت‌ها و فشار بر مردم هستیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری، با بیان اینکه امروزه رای مردم مشروعیت‌بخش نیست، ابراز کرد: ما از جبهه اصولگرایی نیستیم اما خودمان را پایبند به اصول دینی می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی برای همه سطوح حکومتی باید اجرا شود، گفت: همه ما جامعه مدنی مبتنی بر ارزش‌های دینی می‌خواهیم.

کواکبیان به برخی از مشترکات اصلاح‌طلبان با اصولگرایان اشاره کرد و افزود: عملکرد دو دولت اصولگرا و اصلاح‌طلب را می‌توان با پنج شاخص اقتصادی مقایسه کرد.

نماینده مردم سمنان در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نرخ رشد اقتصادی در دو دولت اصولگرا و اصلاح‌طلب، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی در دولت اصلاحات به طور متوسط حدود 4.3 درصد بود که این مقدار در دولت اصولگرا حدود 3.2 بوده است.

وی میزان رشد نرخ تورم در دولت اصولگرا را بیشتر از دولت اصلاحات عنوان کرد و یادآور شد: نرخ دلار در ابتدای دولت اصلاحات حدود 400 تومان و در ابتدای دولت اصولگرا 800 تومان بود، اما امروز قیمت دلار به 2 هزار و 500 تومان رسیده است.

کواکبیان افزود: در سال‌های اخیر به قدری با بخشنامه نرخ ارز را ثابت نگه‌ داشتند تا اینکه نرخ ارز به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرد.

وی، ساماندهی نابسامانی‌ها در هر زمینه بر پایه اصول را اصلاح‌طلبی نامید و ابراز کرد: اصلاح‌طلبی باید در چارچوب ارزش‌های دینی باشد.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان چارچوب قانون اساسی، خط امام خمینی (ره)، منافع ملی و مطالبات مردم را قبول دارند، گفت: افرادی که قانون اساسی را قبول ندارند اصلاح‌طلب نیستند.

وی جریان اصلاحات را بدون چهارچوب مشخصی دانست و افزود: هدف اصلاح‌طلبان امر به معروف و نهی از منکر است.

کواکبیان با اشاره به اینکه در دولت فعلی هر فردی که با آنها نسازد را کنار می‌گذارند، افزود: در دوران اصلاحات نیز از عملکرد دولت انتقاد می‌کردم و به من لقب «غضنفر اصلاحات» را داده بودند.

وی، متوسط بیکاری در دولت احمدی‌نژاد 10.5درصد اعلام کرد و متذکر شد: متوسط بیکاری در دولت خاتمی حدود 11.3 درصد بوده است.

این سیاست‌مدار اصلاح‌طلب، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد جمعیت، تعداد افراد بیکار افزایش پیدا کرده و دولت کنونی درباره افزایش اشتغال وعده‌هایی داده است که ما از دولت می‌خواهیم شغل‌های موجود را حفظ کند.

وی، با بیان اینکه خصوصی‌سازی در دولت‌های نهم و دهم بیشتر بوده است، ابراز کرد: در مدت 33 سال گذشته دولت احمدی‌نژاد تنها دولت اصولگراست که اکنون برخی افراد این موضوع را قبول ندارند.

کواکبیان به اصول اساسی اصلاح‌طلبان در موضوع اقتصاد اشاره کرد و یادآور شد: باید برای همه مردم بحث رفاه، معیشت و آرامش زندگی تامین شود.

وی، تمرکز ثروت و حاکمیت سرمایه‌داری بر روابط و مناسبات را غلط دانست و بیان کرد: عدالت اقتصادی به همراه معنویت باید به معنای کامل کلمه در جامعه ایجاد شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری، به انتقادهای این حزب از عملکرد دولت اصلاحات اشاره کرد و افزود: در دوران محمد خاتمی نیز همه چیز به خوبی اجرا نشد.

انتهای پیام/2300/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول