اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت در راه‌اندازی کارخانه تولید قند لیا

زمینه اشتغال 90 نفر از زندانیان قزوینی فراهم شد

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان نمایندگی استان قزوین گفت: با سرمایه‌گذاری و مشارکت بنیاد تعاون در راه‌اندازی کارخانه تولیدقند کله، زمینه اشتغال 90 نفر از زندانیان فراهم شده است.

زمینه اشتغال 90 نفر از زندانیان قزوینی فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، مجید زکی‌زاده در بازدید از کارخانه تولید قند اظهار کرد: با مشارکت و تأمین نیروی کار، کارخانه تولید قند شهر صنعتی لیا راه‌اندازی شده و در حال حاضر 30 نفر از مددجویان اشتغال به کار دارند.

وی افزود: با اشتغال بکار این تعداد از مددجویان روزانه دو و نیم تن قند کله تولید می‌شود و به زودی با تکمیل منابع انسانی تا سقف 90 نفر، ظرفیت تولید به هفت و نیم تن افزایش خواهد یافت.

زکی‌زاده عنوان کرد: قند تولید شده در زندان مرکزی قزوین به صورت صنعتی خرد و بسته‌بندی شده و برای عرضه آماده می‌شود.

وی هدف از مشارکت در راه‌اندازی طرح‌های شغلی را گسترش زمینه اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان دانست و گفت: زندانیان شاغل در زندان با کسب درآمد برای خانواده در بروز بسیاری از آسیب‌ها از جمله فقر مالی پیشگیری کرده و همچنین آمار بازگشت مجدد آنها کاهش قابل توجهی داشته است.

مدیر بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان استان قزوین اجرای این طرح را برای توسعه اشتغال‌زایی زندانیان مثبت ارزیابی کرد و افزود: استفاده از توانمندی زندانیان برای گسترش صنایع و اشتغال یکی از مهم‌ترین فرآیندهای اصلاح و تربیت است و بنیاد تعاون تمام تلاش خود را برای تحقق این رسالت بزرگ به کار گرفته است.

زکی‌زاده تصریح کرد: نیروی انسانی در دسترس، بازار مصرف و فضای مناسب برای کار، ظرفیت‌های ویژه‌ای برای مشارکت بخش خصوصی در توسعه طرح‌های شغلی است.

انتهای پیام/77002/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول