اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

50 درصد زندانیان زنجانی مرتبط با مواد مخدر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: 50 درصد زندانیان زنجانی جرایم مرتبط با مواد مخدر دارند.

50 درصد زندانیان زنجانی مرتبط با مواد مخدر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی در جلسه شورای قضایی استان زنجان به ارائه گزارشی از موقعیت جغرافیایی و وضعیت جمعیتی استان زنجان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به علت وضعیت مذهبی به پایتخت شور و شعور حسینی معروف است، اضافه کرد: مردم استان زنجان در زمان جبهه و جنگ نیز تلاش‌های بسیاری در دفاع از میهن اسلامی انجام داده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه مردم استان زنجان به غواصان دریا دل مشهور هستند، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 99 درصد جمعیت استان زنجان را اهل تشیع تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 هزار دانشجو در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند، افزود: این تعداد دانشجو در 20 واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

گل‌محمدی همچنین با اشاره به وضعیت اعتقادی و دینی حاکم بر استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 هزار روحانی و مبلغ در استان زنجان فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به آمار زندانی‌های موجود در استان زنجان اضافه کرد: 50 درصد از افرادی که در زندان‌های استان زنجان به سر می‌برند، به گونه‌ای جرایم مرتبط با مواد مخدر دارند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر استان زنجان با هفت استان هم‌مرز است، افزود: یکی از مسائلی که موجب افزایش جرایم در استان و یا قاچاق کالا در استان می‌شود، همین موضوع است.

وی تصریح کرد: با وجود وضعیت جغرافیایی که استان زنجان دارد، در حال حاضر استان زنجان از نظر ورود پرونده‌ها، استان سی‌ام کشور است.

گل‌محمدی همچنین با اشاره به انسجام و پیوستگی موجود در دستگاه قضایی استان زنجان افزود: ارتباط برون سازمانی دادگستری استان زنجان با سایر دستگاه‌های استان مطلوب است.

وی تصریح کرد: یکی از هماهنگی‌های مطلوب اداره کل دادگستری استان زنجان با سایر دستگاه‌های اجرایی در سفر سال گذشته رئیس دستگاه قضا به استان مشخص شد و در این سفر دستگاه‌های اجرایی همکاری بسیار مطلوبی با دادگستری استان زنجان انجام دادند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول