اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد

کاهش 10 برابری زندانیان جرائم مالی نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: آمار زندانیان جرائم مالی نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی 10 برابر کاهش یافته است.

کاهش 10 برابری زندانیان جرائم مالی نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدکاظم بهرامی ظهر امروز در نوزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم با محوریت بررسی علل و عوامل جرائم مالی و ارائه راهکارهای موثر برای پیشگیری از وقوع جرم که در سالن امام علی (ع) نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل مجامع پیشگیری از وقوع جرم در استان‌های مختلف کشور اثرات مثبتی به همراه دارد به طوری که با مقایسه آماری مدت زمان قبل و بعد از برگزاری این مجمع‌ها شاهد کاهش 10 برابری تعداد زندانیان نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی که دچار جرائم مالی شده‌اند، هستیم.

وی با بیان اینکه این مجامع‌ از سال 77 در کشور آغاز شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر سالانه یک جلسه در این زمینه برگزار می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه حفظ نیروهای مسلح وظیفه همه ما است، افزود: ما همه به عنوان مسئولان نیروهای مسلح وظیفه حفظ این نیروها را داریم.

وی با بیان اینکه باید روح و روان کارکنان نیروهای مسلح را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که کارکنان نیروهای مسلح از آسیب‌های اجتماعی در امان باشند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: افرادی که در سطوح بالا امکان ابتلا به جرم دارند، خسارت جبران‌ناپذیری را بر نظام وارد می‌کنند چرا که نیروهای متخصص به آسانی پیدا نمی‌شوند و وقتی مرتکب جرم می‌شوند دیگر در آن پست نمی‌توانند انجام وظیفه کنند و علاوه بر این، شایستگی ارتقاء به پست بالاتر را نیز ندارند.

بهرامی افزود: باید تمام راه‌هایی که امکان دارد نیروهای مسلح مرتکب جرم شوند را از بین ببریم.

وی با اشاره به مفاهیم مختلف عدالت، گفت: یکی از مصادیق بارز عدالت قرار گرفتن هر کس و هر چیز سر جای خودش است و برای اجرای هر چه بیشتر عدالت باید تمام کارکنان نیروهای مسلح شأن و جایگاه خود را پیدا کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، مساوات را از دیگر مصادیق عدالت عنوان کرد و اظهار داشت: برابری در حقوق عمومی نیز شامل این مورد می‌شود.

وی گفت: یکی از این حقوق رساندن حقوق مردم توسط زمامدار و رساندن حقوق زمامدار توسط مردم است و این چیزی جز حق متقابل مردم به زمامدار نیست.

بهرامی افزود: در صورت رعایت این حقوق حق بین مردم عزیز می‌شود و راستی و صداقت در جامعه نهادینه می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول