اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور خبر داد

وجود 27 پایانه مرزی در سطح کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور گفت: هم‌اکنون تعداد 27 پایانه مرزی در سطح کشور وجود دارد.

وجود 27 پایانه مرزی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا نفیسی صبح امروز در بازدید از روند اجرایی پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت به منظور توسعه ترانزیت نیز ساخت پایانه‌های مرزی در سطح کشور است.

وی افزود: ایجاد این پایانه‌ها در شورای ساماندهی مرزی برنامه‌ریزی و در ارتباط با احداث آنها تصمیم‌سازی می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد 27 پایانه مرزی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 16 پایانه در حال ساخت و ساز هستند.

نفیسی پایانه مرزی ماهیرود خراسان‌جنوبی را یکی از مهم‌ترین پایانه‌های مرزی شرق کشور دانست و یادآور شد: ایجاد و راه‌اندازی این پایانه کمک شایانی به توسعه صادرات و پیشرفت این استان می‌کند.

وی با بیان اینکه در پایانه‌های مرزی دو سایت اختیاری و اجباری ایجاد می‌شود، اظهار کرد: محوطه‌سازی در سایت اختیاری و ساخت سالن تجاری و مسافری در سایت اجباری صورت می‌پذیرد.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور گفت: با توجه به نبود مشکل اعتباری سعی می‌کنیم تا پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود خراسان‌جنوبی را تا دهه فجر به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

نفیسی یادآور شد: مدیریت در ساخت و ساز و نگهداری پایانه‌ها بر عهده سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها است و تعداد 13 نهاد و اداره در این پایانه‌های به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد شش پایانه مرزی در مرزهای غرب کشور فعال هستند.

انتهای پیام/69005/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول