اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های سیستان‌وبلوچستان خواستار شد

افزایش ساعت کاری پایانه مرزی میلک

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تسهیل تردد، ساعت کاری پایانه مرزی میلک افزایش یابد.

افزایش ساعت کاری پایانه مرزی میلک

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا مجرد پیش از ظهر امروز در نشست با کنسول افغانستان که در راستای تسهیل تردد و نیز ارائه پیشنهاد افزایش ساعات کاری پایانه مرزی میلک برگزار شد، اظهار داشت: در چهار ماه نخست سال‌جاری 18 هزار و 608 دستگاه با 397 هزار و هفت تن از پایانه مرزی میلک تردد کرده‌اند که 8 هزار و 481 دستگاه حامل کالاهای صادراتی با 201 هزار و 360 تن و با افزایش 41 درصدی در تعداد دستگاه و 51 درصدی در میزان تناژ حمل شده و 10 هزار و 123 دستگاه حامل کالاهای ترانزیتی با 195 هزار و 500 تن کالاهای ترانزیت شده که با رشد 41 درصدی در تعداد دستگاه‌ها و 45 درصدی در تناژ به ثبت رسیده است.

وی افزود: به طور میانگین روزانه 155 دستگاه از مرز بین‌المللی میلک در هر سه دقیقه برای یک دستگاه تشریفات گمرکی و اداری انجام شده و مجوز خروج داده می‌شود و در این آمار ورودی ناوگان لحاظ نشده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان بیان داشت: مهم‌ترین اصل تسهیل تجارت بین دو کشور همسایه منوط به روان سازی و توقف کمتر در مرزها است.

مجرد ادامه داد: در حال حاضر، حجم تردد در پایانه مرزی میلک می‌طلبد ساعات کاری از ساعت هشت تا 19:30 در نظر گرفته شود تا علاوه بر کاهش حجم ترافیک موجب تسهیل و کم شدن میزان توقف در مرز شود.

وی بیان کرد: طرف ایرانی با افزایش ساعات کاری پایانه مرزی میلک به مدت سه ساعت و نیم موافقت خود را اعلام می‌دارد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان در ادامه از میزان عوارض دریافتی سخن گفت و بیان داشت: عوارض دریافتی بر حمل و نقل و بهای تمام شده تأثیر مستقیم داشته و باید قانونی  بر اساس توافقات انجام شده بین دو کشور صورت پذیرد.

کنسول افغانستان در ادامه این نشست، کشور ایران را در تأمین مایحتاج نیازهای این کشور مهم ارزیابی کرد و و خواستار تسهیل تردد اتباع، رانندگان و تجار افغانی و صدور روادید شد.

در پایان دو طرف موافقت کردند که جلسات بعدی برای کاهش مشکلات تجاری و حمل و نقلی با حضور نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل و انجمن‌های آن و نیز مسئولان مربوطه برگزار شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول