اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی هشدار داد

تعیین زمان ظهور از سوی وهابیت در فضای مجازی

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: تعیین وقت و زمان ظهور از سوی سایت‌های انحرافی وابسته به وهابیت در فضای مجازی و با هدف القای ناامیدی و یأس در منتظران انجام می‌شود.

تعیین زمان ظهور از سوی وهابیت در فضای مجازی

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: منجی‌سازی دروغین و ایجاد شبهه در اندیشه مهدویت با هدف تضعیف حقیقت موعودگرایی از سوی صاحبان نظام سلطه در افکار جهانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی که در مکتب تشیع موعودگرایی با مؤلفه‌ها و شاخصه‌های خاصی تعریف شده و منشأ آسمانی و قدسی دارد.

قهرمانی با تاکید بر اینکه ادیان و مکاتبی انحرافی که در فضای مجازی معرفی می‌شوند در صدد مخدوش کردن چهره موعود‌گرایی و انحراف افکار و اندیشه‌های جوانان هستند، اظهار داشت: دشمنان اسلام و تشیع به ویژه صهیونیسم بین‌الملل سعی در ایجاد شک و شبهه از طریق فضای مجازی در افکار جهانی که متشرع و معتقد به موعود هستند دارند و هم‌اکنون موج فضاها و تبلیغات سوء بر علیه تشیع را به راه انداخته‌اند.

وی با اشاره به مهم‌ترین آسیب فرهنگ مهدویت در برخی سایت‌ها و محصولات فرهنگی گفت: از جمله شبهات و مسائلی که برخی سایت‌ها هم به آن دامن می‌زنند تعیین زمان برای ظهور امام زمان (عج) است.

وی تصریح کرد: تعیین وقت و زمان ظهور از سوی سایت‌های انحرافی در فضای مجازی بیشتر با هدف القای ناامیدی و یأس در منتظران انجام می‌شود و می‌خواهند به بشر القا کنند که موعودی در کار نیست.

قهرمانی با تاکید بر هوشیاری شیعیان در مقابل ترفندهای دشمنان اسلام خاطر‌ نشان کرد: گاهی مکتب‌های دروغین با ترفندهایی مثل عشق و محبت شیعه‌گری وارد فضای مجازی شده و به دروغ خود را شیعه معرفی می‌کنند در حالی که خود آن‌ها دشمن اصلی امام عصر (عج)، موعودگرایی و معنویت هستند و با این کار سعی در آشفته‌سازی اذهان شیعیان داشته و می‌خواهند افکار و اندیشه‌های جهان تشیع را به سمت پوچ‌گرایی سوق دهند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه از دیرباز در تمام مکاتب و مذاهب نوعی احساس‌گرایی افراطی در ارتباط با مهدویت وجود داشت گفت: گاهی برخی از افراد برای استفاده‌های جناحی، طایفه‌ای، و مادی سعی در به بازی گرفتن اعتقادات مردم دارند اما بحث موعودگرایی و مهدویت از بحث‌های جذاب و تازه‌ای است و برای همین عده‌ای شیاد در فکر ایجاد پایگاه‌های رسانه‌ای در فضای مجازی هستند تا از ضعف ایمانی افراد ساده‌ای که اطلاعات دینی و علمی کمتری دارند نهایت استفاده را کرده و آن‌ها را در دام شیطانی خود گرفتار کنند.

قهرمانی آشنایی با فلسفه انتظار منطق‌گرا، اصولی و هدفمند را نیازمند مراجعه به منابع مطمئن و مورد اعتماد دانست و اضافه کرد: بسیاری از سایت‌ها از سوی شخصیت‌های عالم، مؤمن و متعهد راه‌اندازی شده مثل سایت مهدویت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اما در مقابل برخی نیز به دست اشخاص منحرف و سودجویی مثل وهابیت و بهاییون برای رسیدن به اهداف شوم مادی و سیاسی راه‌اندازی شده‌اند که جوانان باید از مراجعه به این سایت‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/61013/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول