اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

محرم تاریخی گسترده از جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سلماس گفت: محرم یک تاریخ گسترده از جهان اسلام است که باید با تمام وجود آن را درک کنیم.

محرم تاریخی گسترده از جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه سلماس با تقدیر از حضور عظیم مسلمانان در عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: جایگاه ماه محرم و به صورت کلی قیام امام حسین (ع) در دین اسلام بسیار والا و ارزشمند است به گونه‌ای که روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که همانا سیدالشهدا (ع)، چراغ هدایت بشریت و کشتی نجات انسان‌ها است و مایه عزت و آبروی دین خداست.

وی ادامه داد: همه شیعیان با تمام وجودشان در ایام محرم برای سید و سالار شهیدان به صورت خودجوش عزاداری می‌کنند و این نشأت گرفته از عشق و شور حسینی در میان آن‌ها است.

امام جمعه سلماس با اشاره به عزاداری‌های شیعیان در ماه محرم ادامه داد: اصلی‌ترین عاملی که ما را در ایام محرم به سمت عزاداری وا می‌دارد آن شور و علاقه‌ای است که نسبت به امام حسین (ع) داریم.

خطیب جمعه سلماس گفت: تاکنون در جلسات مختلفی که با مسئولان هیئت‌های مذهبی داشته‌ایم، نکات برگزاری مراسم عزاداری محرم را به آنها اعلام کرده‌ایم و سازمان تبلیغات اسلامی نیز چنین جلساتی را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری سالار شهیدان برگزار کرده است. 

موسوی خاطر نشان کرد: هیئت‌های مذهبی، نوحه‌خوانان و مداحان باید توجه داشته باشند که از ترویج خرافات در مداحی‌ها و دیگر مواردی که شبهه برانگیز است پرهیز کنند.

انتهای پیام/61008/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول