اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله طبسی:

وهابیت را با اصالت فرهنگ عاشورایی به ذلت نشاندیم

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های کشور گفت: ما با قدرت فرهنگ عاشورایی توانسته‌ایم اندیشه فاسد و فرقه ضاله وهابیت را به ذلت واقعی بکشانیم و توطئه‌های آنها را خنثی کنیم.

وهابیت را با اصالت فرهنگ عاشورایی به ذلت نشاندیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله عبدالله طبسی در همایش روحانیان در آستانه ماه محرم در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: وهابیت با دلارهای سعودی و حمایت دستگاه جاسوسی خبیث انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دامنه‌داری را در سال‌های اخیر برای به انحراف کشیدن و ایجاد بن‌بست در معارف اسلامی، شیعی به ویژه عزاداری امام حسین (ع) انجام داده اما همه آنها با یک عزاداری عقلانی و پرشور و شعور مردم ایران نقش بر آب می‌شود.

وی تصریح کرد: نهضت حسینی چون نور درخشان و مسیر تابناک هر سال خیل مشتاقان و علاقمندان را گرد خود جمع می‌آورد و ما در نهایت عشق و شور شاهد عزتمندی و درایت بیشتر جامعه اسلامی با عقلانیت و معارف علوی، حسینی و مهدوی هستیم.

طبسی با بیان اینکه دشمنان ما در سه بخش ولایت، انتظار و عاشورا سعی می‌کنند نظام اسلامی، ارزشی را به سمت برخی القاعات و شبهات فکری، اندیشه‌ای سوق دهند، خاطر نشان کرد: این فرهنگ عاشورایی است که در قرون متمادی ملت ایران را از هر اندیشه کج و انحرافی به دور نگه داشته و ضرورت دارد زیبایی‌های این فرهنگ بیشتر معرفی شود.

این مسئول به تقارن هفته بسیج با ایام محرم اشاره کرد و ادامه داد: امام راحل در بینشی حقیقی و بصیرتی بی‌نظیر در احیا و تقویت فرهنگ عاشورایی در جامعه بسیج را بنیان نهاد تا از این طریق زیباترین سروده‌ها و اندیشه‌های اسلامی نمود پیدا کند.

وی اضافه کرد: امسال نیز در تقارن این ایام باید برنامه‌هایی با محتوا و غنای حقیقی تدوین و طراحی شود چرا که انقلاب اسلامی و فرهنگ بسیج تداوم‌بخش نهضت عاشورایی است که برای همه ما درس‌ها و اندیشه‌های متعالی را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد حوزه و دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه ملت ایران با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی، دینی توان گذر از مشکلات و بسیاری از گرفتاری‌ها را دارد، بیان کرد: انقلاب اسلامی ما به الگوی عاشورایی و مکتبی برای سایر ملت‌ها تبدیل شده است که صدای آزادخواهی این ملت را می‌توان در حلقوم مردمان آزاده سایر مناطق به خوبی مشاهده کرد.

طبسی همچنین از اردبیل به عنوان زادگاه عشق و معرفت به اهل بیت و امام حسین (ع) و ابوالفضل‌العباس یاد کرد و گفت: اردبیلی‌ها باید قدر و منزلت لقب دارالارشادی و عشق و ارادت به امام حسین (ع) را بهتر و شایسته‌تر از گذشته بدانند.

انتهای پیام/2122/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول