اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

آبیک ظرفیت‌ توسعه‌یابی را دارد / توسعه مترو از هشتگرد به آبیک در حال پیگیری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان آبیک از ظرفیت‌های مناسب و بالایی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است.

آبیک ظرفیت‌ توسعه‌یابی را دارد / توسعه مترو از هشتگرد به آبیک در حال پیگیری است

داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان آبیک دروازه ورودی استان قزوین و نزدیک‌ترین شهرستان به پایتخت کشور است و سالانه 150 میلیون نفر از مسیر آبیک تردد می‌کنند ضروری است که بسترها و زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهر فراهم شود که به عنوان نمونه می‌توان به ایجاد پارک‌های مناسب، پارک پرندگان، پارک فن‌آوری، اماکن تفریحی و رفاهی چند منظوره و رستوران‌های مناسب اشاره کرد که در پویایی اقتصادی و درآمد پایدار این شهرستان تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان آبیک در زمینه کشاورزی افزود: از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان آبیک می‌توان در راستای توسعه استان قزوین نیز استفاده کرد، به ویژه در زمینه تولید گندم، دام و طیور که به عنوان قطب بزرگ تولید تخم مرغ مطرح است.

این مسئول ادامه داد: با استقرار صنایع در شهرک صنعتی شهرستان آبیک علاوه بر اینکه آبیک قطب مهم کشاورزی محسوب می‌شود به قطب مهم صنعتی نیز تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با استقرار شهرک دانشگاهی، شهرستان آبیک به قطب علمی در کشور تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک مستحق این است که بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد، چراکه به جایگاه مناسب رسیده و باید روند توسعه و پیشرفت را با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

محمدی در ادامه گفت‌وگو اظهار داشت: شهرستان آبیک به لحاظ زیرساختی از مهم‌ترین ارکان توسعه راه‌های استان قزوین محسوب می‌شود و این در حالی است که توسعه مترو از شهرستان ساوجبلاغ به سمت شهرستان آبیک را در دستور کار قرار داده و در حال پیگیری هستیم تا به آبیک استمرار داشته باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک خاطرنشان کرد: باید ضریب آلایندگی شرکت سیمان آبیک به صفر نزدیک شود تا سلامت مردم شریف شهر آبیک به خطر نیافتد.

وی افزود: حمل و نقل از مؤلفه‌های مهم توسعه است که شهرستان آبیک به دلیل قرار داشتن در موقعیت ممتاز جاده‌ای می‌تواند سبب توسعه مترو از تهران به استان قزوین شود که از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان آبیک محسوب می‌شود.

محمدی اضافه کرد: گسترش مترو تا شهرستان آبیک از مباحثی است که به طور جدی در حال پیگیری است که در فاز دوم پیش‌بینی شده و در دراز مدت عملیاتی خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: ملاقات عمومی با مردم استان قزوین و مردم شهرستان‌ها حداقل وظیفه‌ای است که می‌توان در برابر مردم همیشه در صحنه انجام داد، بنابر این ارتباط مستقیم با مردم به طور ماهانه ضروری است چراکه مردم حق بزرگی به گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور دارند که البته مسئولان نیز در تلاش هستند با انجام وظایف خود به نحو احسن و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم، حق خود را به مردم و انقلاب اسلامی ادا کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: تمام تلاش مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک باید این باشد که به شهر آبیک به عنوان دروازه ورودی استان قزوین از سمت پایتخت توجه و رسیدگی بیشتری کنند تا این شهر متناسب با شأن استان قزوین توسعه و پیشرفت یابد.

محمدی در خصوص سیمان آبیک نیز توضیح داد: در نخستین نطق در مجلس شورای اسلامی تذکرات لازم داده شده است تا ماده قانونی 123 اجرایی شود و مسئولان تدابیری بیاندیشند و علاوه بر تعلق گرفتن عوارض سیمان به شهرستان آبیک از میزان آلایندگی شرکت سیمان بر مردم شهر آبیک نیز کاسته شود.

محمدی اضافه کرد: مسئولان باید خالصانه و بدون منت به مردم خدمت کنند چراکه مسئولان هرچه دارند به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگوار ایران دارند که به پاس قدردانی مسئولان از مردم باید در راستای توسعه اعتلا و اقتدار هرچه بیشتر انقلاب اسلامی تلاش کرده و گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

انتهای پیام/77006/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول