اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی آبیک:

300 دانش‌آموز آبیکی عازم سرزمین‌های نور شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده شهرستان آبیک، راهیان نور را قوه محرکه دانش‌آموزان به سمت تکامل و سعادت ذکر کرد و از اعزام 300 دانش‌آموز آبیکی به سرزمین‌های نور خبر داد.

300 دانش‌آموز آبیکی عازم سرزمین‌های نور شدند

رضا افتخاری در حاشیه بدرقه دانش‌آموزان دختر مقطع دوم و سوم دبیرستان در اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: با توجه به اینکه مقابله با جنگ نرم از رسالت و اهداف بسیج است، راهیان نور سبب خوشه‌چینی دانش‌آموزان از محضر شهدا، معارفی که شهدا کسب کردند و دستیابی به معرفت شهدا می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در دستور کار بسیج قرار دارد که آشنایی مردم به ویژه دانش‌آموزان با اهداف و خواسته‌های شهدا و بهره‌گیری از معنویت شهدا از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌هاست.

این مسئول تصریح کرد: امسال برای سومین سال متوالی است که دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و امروز 300 نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع دوم و سوم دبیرستان با محوریت کتاب درسی آمادگی دفاعی اعزام شده‌اند که تا یازدهم آذرماه به شهرستان آبیک باز می‌گردند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: برای دانش‌آموزان در مسیر راه و در مناطق عملیاتی جنوب برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که از جمله برنامه‌ها می‌توان به روایتگری راویان جانباز، ایثارگر و آزاده و استفاده از روحانیون و مبلغان اشاره کرد.

افتخاری ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از مهم‌ترین ابزارهای مقابله با جنگ نرم ذکر کرد و گفت: با توجه به جنگ نرم دشمنان نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت جز عطف به سابق میسر نیست.

وی اضافه کرد: بازگویی سلحشوری‌ها، ایثارگری‌ها و شهامت‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس سبب خواهد شد دانش‌آموزان هدف اصلی یعنی توکل به خدا، تمسک به ائمه اطهار (ع) و ارزش‌های انقلاب اسلامی را که همان ارزش‌های اسلام است گم نکنند و از فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان درس گرفته و الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.

این مسئول عنوان کرد: دفاع مقدس یک نعمت الهی است که نصیب ملت ایران شد چرا که اگر دفاع مقدس نبود معلوم نبود که امروز در چه وضعیتی قرار داشتیم و شکر این نعمت طبق آیات الهی ضروری است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده شهرستان آبیک بیان داشت: راهیان نور در رشد و ارتقای بلوغ فکری، عقیدتی،‌ ارزشی و تکامل دانش‌آموزان تأثیر زیادی دارد.

افتخاری متذکر شد: پخش مستندهایی از دوران دفاع مقدس، تهیه لوح فشرده از شرح عملیات‌های سرزمین مقدس جنوب، حضور راویان در مناطق عملیاتی و بیان خاطرات تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس از برنامه‌های فرهنگی است که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان اذعان داشت: دانش‌آموزان آبیکی از مناطق عملیاتی دهلاویه، هویزه، شلمچه، اروندرود و سوسنگرد بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/77006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول