اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای آموزش و پرورش آبیک

نرخ فوق برنامه‌های مدارس آبیک اعلام شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک از تعیین نرخ فوق برنامه‌های مدارس این شهرستان خبر داد.

نرخ فوق برنامه‌های مدارس آبیک اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نادعلی شاهکندی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک در سالن جلسات این اداره با بیان اینکه دو نوع آموزش عادی و جبرانی و فوق برنامه در مدارس آبیک اجرا می‌شود، گفت: آموزش عادی در مدارس دولتی رایگان است این در حالی است که از دو سال پیش پرداخت هزینه‌های مدارس نمونه دولتی از دولت برداشته شده است و از دانش‌آموزان باید هزینه‌ها دریافت شود.

وی دریافت هزینه‌های فوق برنامه در مدارس راهنمایی را طبق آمار دانش‌آموزی عنوان کرد و افزود: اگر تعداد دانش‌آموزان بین 10 تا 15 نفر باشد به ازای هر ساعت 4500 ریال، تعداد دانش‌آموزان بین 16 تا 20 نفر باشد به ازای هر ساعت 3500 ریال و تعداد دانش‌آموزان 21 تا 30 نفر باشد به ازای هر ساعت 3000 ریال از دانش‌آموزان دریافت می‌شود و به هر معلم 70 درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شود چراکه 10 درصد هزینه‌ها به مالیات، 10 درصد هزینه‌ها به هزینه آموزشگاه‌ها و 10 درصد هزینه‌ها به عوامل اجرایی تعلق می‌یابد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: هزینه‌های پایه اول دبیرستان در طول سال تحصیلی شامل آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، هزینه بیمه، کلاس‌ها و برنامه‌های فوق برنامه 900 هزار ریال است.

شاهکندی اضافه کرد: هزینه فوق برنامه‌های در پایه دوم تجربی به دلیل دروس تخصصی یک میلیون و 50 هزار ریال، دوم ریاضی یک میلیون و 50 هزار ریال، دوم انسانی 850 هزار ریال، سوم ریاضی، سوم تجربی، ریاضی و انسانی هر کدام یک میلیون و 115 هزار ریال است و این در حالی است که هزینه فوق برنامه در مقطع پیش دانشگاهی و رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی یک میلیون و 300 هزار ریال تعیین شده است.

وی اذعان کرد: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های فوق برنامه اجباری نیست بلکه دانش‌آموزانی که نیاز دارند می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند که مدت زمان کلاس‌ها 30 هفته است و 45 ساعت در نظر گفته شده است.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در خصوص مدارس بزرگسالان توضیح داد: تمام هزینه‌های این نوع مدارس از دانش‌آموزان دریافت می‌شود که به ازای هر واحد درسی حضوری 70 هزار ریال و به ازای هر واحد غیر حضوری 90 هزار ریال از دانش‌آموزان دریافت می‌شود که در خصوص ثبت نام مهارت‌های دانش‌آموزان در سیستم 100 هزار ریال دریافت می‌شود.

شاهکندی اضافه کرد: حق التدریس معلمان در مدارس بزرگسالان ساعتی 40 هزار ریال تعیین شده است در حالی که در مدارس دولتی 60 هزار ریال است.

انتهای پیام/77006/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول