اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرآبفای روستایی آبیک:

30 روستای آبیک زیر پوشش آبفای روستایی نیستند

خبرگزاری فارس: مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک گفت: از 80 روستا در شهرستان آبیک، 30 روستا زیر پوشش آبفای روستایی قرار ندارند.

30 روستای آبیک زیر پوشش آبفای روستایی نیستند

غلامرضا طارمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: 46 روستا در بخش مرکزی و 34 روستا در بخش بشاریات شهرستان آبیک قرار دارند که از این تعداد تنها 50 روستا زیر پوشش آبفای روستایی قرار دارند.

وی افزود: روستاهایی که زیر پوشش آبفای روستایی قرار دارند، ماهانه یک مرتبه نمونه‌برداری میکروبی و هر شش ماه یک مرتبه نمونه‌برداری شیمیایی از سوی آزمایشگاه اداره آبفای روستایی و کلرسنجی لازم نیز انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با بخشداران دو بخش مرکزی و بشاریات و نیز شوراهای اسلامی روستاها مذاکراتی صورت گرفته تا روستاهایی که زیر پوشش نیستند، زیر پوشش آبفای روستایی شهرستان آبیک قرار بگیرند.

مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: مردم روستاهایی که زیر پوشش آبفای روستایی قرار ندارند، اذعان می‌کنند که از چاه، چشمه و مخزن آب مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند و نیاز به آب شرب از سوی اداره آبفای روستایی ندارند که این موضوع پذیرفته نیست.

طارمیان اضافه کرد: اداره آبفای روستایی این آمادگی را دارد که روستاها را با تأسیسات به روز زیر پوشش در آورد.

وی تصریح کرد: با آستان قدس در زمینه تهیه زمین به طور استیجاری و یا خرید برای اجرای طرح فاضلاب در روستای زیاران رایزنی شده است که در صورت تحقق، برای مطالعه اولیه‌اش به مشارکت مردم این روستا نیازمند هستیم.

این مسئول با ذکر اینکه 88 درصد از جمعیت روستایی زیر پوشش آبفای روستایی قرار دارند گفت: در بخش مرکزی شهرستان آبیک روستاهای طیخور، کزلک، کهوان، وندر، تورداران، امرودک، خزین‌آباد، آبیک علیا، سائین دره، اصغرآباد، قاضی کلایه و حاجی‌آباد زیر پوشش آبفای روستایی قرار ندارند این در حالی است که در روستای ابراهیم‌آباد کوهپایه اعتبار لازم در نظر گفته شده که مردم می‌توانند با پرداخت هزینه نصب کنتور از آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: روستاهای بهرام‌آباد، دبیریان، شفیع‌آباد، مزرعه قدرتی، آلاداغلو، باقرآباد کرد از جمله روستاهای بخش بشاریات شهرستان آبیک است که زیر پوشش آبفای روستایی قرار ندارند ولی روستاهای یعقوب‌آباد و حسین‌آباد رضی در دستور کار آبفای روستایی قرار گرفته است.

گفتنی است، 12 هزار مشترک روستایی زیر پوشش آبفای روستایی شهرستان آبیک قرار دارند.

انتهای پیام/۷۷۰۰۶/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول