اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور رفع مشکلات فراروی مجتمع‌های دامپروری صورت گرفت

افزایش سطح نظارت بر خوراک دام واحدهای دامپروری در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی شرکت‌های خدمات آموزشی، نظارت و آزمایش خوراک دام و ارائه فرمول مناسب تهیه خوراک دام به کارخانه داران از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش دامپروری این استان است.

افزایش سطح نظارت بر خوراک دام واحدهای دامپروری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین بروز مشکلات اقتصادی و تحریم، تولید کنندگان باید بتوانند بر مشکلات خود غلبه کنند.

وی با اشاره به مشکلات فراروی واحدهای دامی در این استان، افزود: استفاده مجتمع‌ها از علم فارغ‎التحصیلان رشته دامپروری، پیگیری مشکلات مجتمع‌ها توسط کارشناسان مجرب تحقیقات کشاورزی می‎تواند در حل مشکلات مجتمع‌ها کمک کند.

نیازی با بیان اینکه در این استان قابلیت بالایی برای توسعه مجتمع‌های دامپروری وجود دارد، گفت: هم اکنون استان در این زمینه از رشد خوبی برخوردار است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات فراروی مجتمع‌های دامپروری، گفت: راه‌اندازی شرکت‌های خدمات آموزشی، نظارت و آزمایش خوراک دام و ارائه فرمول مناسب تهیه خوراک دام به کارخانه داران، افزایش سال‌های بازپرداخت تسهیلات از چهار ساله به 10 سال، استقرار دفاتر دامپزشکی در مجتمع‌‎ها از جمله این اقدامات محسوب می‎شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به مزیت‌های بخش دامپروری، گفت: بخش دامپروری محصولات بسیار کم ارزش کشاورزی از جمله کاه، کنجاله سویا، کنجاله تخم پنبه و سبوس را به محصولات با ارزش و پروتئینی مانند شیر، گوشت، تخم مرغ و... مبدل می‌کند.

نیازی خاطرنشان کرد: دامپروری با کمترین فشار به بخش کشاورزی بیشترین و با ارزش‌ترین محصول و فرآورده را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: صنعت دامپروری به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های زراعت در سطح جهانی و بین المللی از رشد و گسترش چشم گیری برخوردار بوده و کارآفرینی آن در اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش افزوده، محوریت در توسعه، تغذیه بشر، سلامت انسان و جامعه و به طور کلی نقش بی‌بدیل آن در اقتصاد باعث گشته همواره مورد حمایت و توجه دولت‌ها و کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه قرار گیرد.

انتهای پیام/68001/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول