اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

سن استفاده از مواد مخدر در کشور رو به کاهش است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سن استفاده از مواد مخدر در کشور رو به کاهش است که متأسفانه بسیاری از جوانان و نوجوانان و حتی در برخی موارد کودکان را نیز آلوده کرده است.

سن استفاده از مواد مخدر در کشور رو به کاهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در استانداری برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان از مضرات و مسائل و مشکلات ناشی از مصرف مواد مخدر یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی افزود: باید امکانات و اماکن ورزشی و فرهنگی در محله‌ها توسعه یابد و مسئولان کشوری نیز به استان توجه ویژه‌ای برای جلوگیری و مبارزه با موادمخدر و درمان معتادان داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیستان و بلوچستان با دارا بودن یک‌هزار و 500 کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشورهای همسایه، خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کشور است که باید در کنار شناسایی، انهدام و مقابله جدی با باندهای توزیع کننده مواد مخدر، مسائل فرهنگی، ساماندهی و ایجاد اشتغال برای جوانان را به عنوان نخستین قدم در عرصه مبارزه با مواد مخدر مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد.

نارویی تصریح کرد: با توجه به ارزان بودن قیمت مواد مخدر صنعتی سبب رواج بیشتر آن نسبت به موادمخدر افیونی در جامعه شده است.

وی بیان کرد: سن استفاده از مواد مخدر در کشور رو به کاهش است که متأسفانه این امر بسیاری از جوانان و نوجوانان و حتی در برخی موارد کودکان را نیز آلوده کرده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان بیان داشت: برای پیشگیری و درمان معتادان در استان برای نخستین بار در کشور در برخی مراکز بهداشتی و درمانی، داروهای ترک اعتیاد و مراقبت‌های خاص این مهم انجام شده است.

نارویی همچنین از آغاز به کار نخستین کمپ مراقبت و درمان اعتیاد ویژه بانوان استان در محله شیرآباد زاهدان خبر داد و گفت: با احداث هفت مرکز MMT و DIC تعداد پذیرش معتادان برای درمان به 12 برابر افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید بر شناسایی و انهدام باندهای سازمان یافته قاچاق موادمخدر، استفاده از درآمد حاصل از فروش املاک مصادره‌ای قاچاقچیان موادمخدر را برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای معتادان را خواستار شد.

طرح پیشگیری از مصرف پان به اجرا درمی‌آید

رئیس اداره پیشگیری و کاهش آسیب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم از طرح پیشگیری از مصرف «پان» در استان خبر داد.

فیروزه جعفری اظهار داشت: طرح پیشگیری از مصرف «پان» که معمولاً در استان‌های جنوب شرق کشور رواج دارد با همکاری دستگاه‌های دست اندرکار از جمله دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: اجرای این طرح که مورد تأیید استاندار سیستان و بلوچستان و تصویب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفته است، در حال حاضر در استان فارس در حال اجراست و موفق نیز بوده است.

رئیس اداره پیشگیری و کاهش آسیب وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مقرر شده است هر یک از مراکز بهداشتی و درمانی استان 200 نفر از افراد معتاد را زیر پوشش درمانی قرار دهند بیان کرد: هزینه درمان هر معتاد در مراکز درمان کشور 87 هزار تومان تعیین شده اما در سیستان و بلوچستان به لحاظ کمک به خانواده‌های کم درآمد و محروم این میزان 54 هزار و 700 تومان در نظر گرفته شده است.

در پایان این جلسه از تعدادی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان توسط استاندار سیستان و بلوچستان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/75002/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول