اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آبان ماه سال گذشته تاکنون

500 معتاد به مرکز ترک اعتیاد توسکستان گرگان فرستاده شدند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: از آبان ماه سال 1390 تاکنون 506 انسان معتاد برای پاک شدن به مرکز ترک اعتیاد اجباری توسکستان گرگان فرستاده شد.

500 معتاد به مرکز ترک اعتیاد توسکستان گرگان فرستاده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: برای دفاع از انسانیت، شرافت و کرامت انسانی، تا جایی که ممکن است و توان آن وجود دارد در حوزه مبارزه با مواد مخدر تلاش خواهیم کرد تا این درد و بیماری را درمان و ریشه‎کن کنیم.

وی تصریح کرد: اعتیاد موضوع خانمان‎سوزی است که شرافت و کرامت، انسانی را که خلیفه خداوند متعال بر روی زمین است خدشه‎دار می‎سازد از این رو ما با نگاه دینی و اعتقادی به مبارزه گسترده با این مقوله شوم پرداخته‎ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: در همسایگی کشور ما کشور افغانستان وجود دارد که سالانه بیش از 5 هزار و 800 تن انواع مواد مخدر از طریق آمریکایی‎ها و صهیونیست‎ها و شبکه‎های توزیع وابسته به آنها از این مسیر ترانزیت و صادر می‎شود، به گونه‎ای که سومین تجارت پرسود دنیا به حساب آمده و جوانان زیادی را از جمله در کشور ما مورد تهدید قرار می‎دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یادآور شد: از آبان ماه سال 1390 تاکنون 506 انسان معتاد که در گوشه و کنار خیابان‎ها افتاده بودند و چهره شهرها و روستاها را واقعا آلوده می‎کردند توسط نیروهای انتظامی دستگیر و با حکم قضایی و تشخیص پزشکان به مرکز درمان اجباری در استان فرستاده شدند.

وی ادامه داد: پس از دو ماه نگهداری، طی مراحل درمان و آموزش مهارت‎های فنی و حرفه‎ای، پاک شده و به زندگی بازگشتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تصریح کرد: این کار بزرگ و ارزنده‎ای بود که با تلاش شبانه‎روزی اعضای شورا و کمیته‎های ذی‌ربط صورت گرفت و مورد تقدیر وزیر کشور واقع شد و در نهایت در کنار سایر آیتم‎ها، استان گلستان را در حوزه مبارزه با مواد مخدر حائز رتبه اول در کشور ساخت.

جمشیدی تأکید کرد: ما همچنان برای پذیرش معتادان مشمول پروتکل ماده 16 و جمع‎آوری و پاکسازی مناطق آلوده در استان آمادگی کامل داریم و این ظرفیت در مرکز ترک اعتیاد اجباری توسکستان وجود دارد که معتادان دستگیر شده‎ای که مشمول ماده 16 باشند را به هر تعداد نگهداری کنیم.

وی اظهار داشت: بر اساس پروتکل ماده 16 ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور معتادان تزریقی، بی‎خانمان، دارای سن 17 تا 65 سال و افرادی که بیماری مزمن و حادی را نداشته باشند مشمول این قانون خواهند شد که پس از دستگیری توسط پزشکان و کارشناسان مورد بررسی و غربالگری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول