اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نمین:

درس شرف مدرس آموزه نمایندگان مجلس باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: درس شرفی که آیت‌الله مدرس در دفاع از اسلام و ارزش‌های آن به نمایش گذاشت باید برای مجلسیان ما امروز الگویی بی‌نظیر باشد.

درس شرف مدرس آموزه نمایندگان مجلس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نمین که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، مدرس را اسوه یک انسان آزادیخواه و حر و تسلیم‌ناپذیر در برابر خواسته ظالمانه استکبار دانست و اظهار داشت: شهید مدرس با تمام وجود هم در برابر نظام نامشروع داخلی و هم در مقابله با اندیشه فاسد استکباری ایستاد و اجازه نداد مجلس به عنوان عصاره اراده و باور مردم به میدان تاخت و تاز عده‌ای قلدر صفت تبدیل شود که می‌خواستند این مکان به بازیچه و محل داد و ستد تبدیل شود.

وی تصریح کرد: این شخصیت عالم و مبارز و مجاهد در برابر کج‌روی‌ها ایستاد و اجازه نداد با اندیشه استکباری قانونی مصوب شود که در آن حقوق مردم ضایع شده و حقیقت اسلام زیر سئوال برود.

رحیمی خاطر نشان کرد: زمانی که رضاخان این اوضاع و احوال را دید با حمایت آمریکا تلاش کرد به هر نحوه ممکن آیت‌الله مدرس را از حرکت‌ها و اقدامات خود باز دارد اما در این هدف موفق نشد و بالاخره در کمال عجز و ناتوانی او را به شهادت رساند.

این مسئول اضافه کرد: با گذشت سال‌های طولانی از مبارزات مجاهدانه شهید مدرس امروز مجلس شورای اسلامی ما که در قواره جهانی و بین‌المللی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌کند باید به مرکز و کانون دین‌باوری و تدین و تصمیم‌گیری‌های مفید به حال مردم تبدیل شود که بعد از پیروزی انقلاب در 9 دوره مجلس شاخصه‌هایی از آن را می‌توانیم مشاهده کنیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: نمایندگان باید حریم‌دار رأیی باشند که مردم به آنها دادند تا با حضور در جایگاه قانون‌گذاری بتوانند مشکلات و نارسایی‌های مردم را شناسایی کرده و نسبت به برطرف کردن آن اقدامی اساسی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان نمین مجلس را نماد و نشانه‌ای از اراده انقلابی ملت در تحقق اهداف و آرمان‌های اساسی نظام اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: مجلس ما امروز به زینت ولایت‌مداری و حفظ ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای 34 ساله انقلاب آراسته است.

رحیمی در ادامه سخنان خود با قدردانی از اهالی حسینی نمین در برپایی مجالس و محافل عزاداری در ایام ماه محرم یادآور شد: در این ماه شاهد به نمایش گذاشته شدن ارزش‌های اصیلی بودیم که ملت به خوبی از آن صیانت کرده و نقطه عشق و دلدادگی خود را به آن نشان دادند.

وی عزاداری‌های اصیل را مایه سربلندی و کامیابی در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی توصیف کرد و گفت: هر چه قدر از بدعت‌ها و اعمال خرافی پرهیز کنیم به همان میزان در مسیر توفیقات روزافزون نظام اسلامی قرار می‌گیریم.

رحیمی موضوع احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شد و افزود: جامعه اسلامی در حیات طیبه خود به احیای این فریضه واجب الهی نیاز دارد که امیدواریم همه در برپا کردن احکام و حدود اسلامی تلاش کنند.

خطیب جمعه شهرستان نمین فرا رسیدن روز دانشجو و جایگاه علم و ارزشمداری را یادآور شد و تصریح کرد: جبهه علمی ما امروز به قدرتی پرتوان و با صلابت‌تر نیاز دارد که امیدواریم دانشجویان در سنگر علم و تعهد بتوانند جنبشی عظیم علیه استکبار و در حمایت از محرومان و مظلومان جامعه شکل دهند.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: قدرت علمی یک کشور برای آن سرزمین بزرگی و سیادت می‌آورد و قطعاً محوریت علم و تخصص می‌تواند کشور ما را نیز در جایگاه‌های بالاتر قرار دهد.

انتهای پیام/62006/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول