اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران:

نمایندگان مجلس به اجرای قانون بیاندیشند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: نمایندگان مجلس پیش از تولید یک قانون باید فکر اجرایی شدن آن و اجرای قانونمند باشند.

نمایندگان مجلس به اجرای قانون بیاندیشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نهاوندیان بعد از ظهر امروز در همایش راهکارهای دست‌یابی به تولید پایدار در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکلی که در بین تولیدکنندگان وجود دارد، ایجاد فضای اطمینان و احساس امنیت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی افزود: با التهاباتی که در بازار ارز پیش آمده است، نمی‌توانیم کار را به نحو احسن انجام دهیم مگر اینکه آرامش در این فضا تقویت شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: اتخاذ تصمیم‌های شتاب‌زده در صادرات، واردات و بازار ارز جز ضرر زدن به بازار چیزی ندارد. اعتماد فعالان اقتصادی به دستگاه‌های اجرایی زمانی افزایش پیدا می‌کند که تعهدات دولت در امور اقتصادی رعایت شود.

نهاوندیان با اشاره به تصمیمات اخیر در مورد این موضوع اضافه کرد: البته خسارات وارده به صادرکننده و تولیدکننده، پیش‌بینی شده است و باید هزینه و خسارات پرداخت شود.

وی با اشاره به شرایط دو سویه بین دولت و مردم اضافه کرد: نمایندگان مجلس پیش از تولید قانون باید به اجرای قانون توجه داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: زمانی که تولید را بیشتر می‌کنیم، باید اطمینان از قانون‌مداری و اجرا داشته باشیم، چراکه در این صورت است که می‌توانیم حمایت کنیم.

وی افزود: یکی از موضوعات هم منع استفاده از تسهیلات بانکی و ارزی است که این امر منسوخ شده است که البته دستورالعملی در این رابطه تهیه و طرح توسعه مطرح و دستورالعمل آن ابلاغ شد که با توجه به محدودیت‌ها، دستورالعمل را در دستور کار قرار دهد.

نهاوندیان افزود: پیشنهاد دیگر تصویب توجیه اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های خالی است که بار سنگین را در بخش تولید، سهم اشتغال و سهم اعتبار را بالا می‌برد.

وی گفت: در کل اقتصاد ایران در تولید کمبود نقدینگی داریم و افزایش نقدینگی عدم کار کارشناسانه در توزیع است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول