اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس:

استقلال و آزادی کشور دو رکن اندیشه شهید مدرس بود

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال و آزادی کشور دو رکن اندیشه شهید مدرس بود.

استقلال و آزادی کشور دو رکن اندیشه شهید مدرس بود

لاله افتخاری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: مجلس واقعی برخاسته از دل آموزه‌های دینی است و پیوند سیاست و دیانت و عدم جدایی این دو از یکدیگر را آیت‌الله مدرس مطرح کرد.

وی ادامه داد: جمله مشهور شهید مدرس، مبنی بر اینکه سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست، یعنی اینکه ما بدانیم دین مبین اسلام همه برنامه‌های زندگی از جمله سیاست، اقتصاد را در قالب دین می‌بیند و مدرس معتقد بود مجلس ما هم جدای از دیانت نباید باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در تفکر اسلامی، سیاست از دیانت قابل جدایی و انفکاک نیست.

افتخاری ادامه داد: مجلس برای شهید مدرس در واقع یک عبادت‌گاه بود، چرا که ایشان مجلس را جایگاه و وسیله‌ای برای انجام وظیفه که همان خدمت به مردم بود می‌دید.

وی اظهار داشت: شجاعت، بیان حق، دفاع از حق ملت، دفاع از کیان اسلام و آموزه‌های دینی، تلاش برای گسترش فرهنگ دینی و نیز دفاع از استقلال مملکت از جمله ویژگی‌های بارز شهید مدرس بود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آیت‌الله مدرس در مقابله با بیگانگان به آیه شریفه 141 سوره نساء مشهور به آیه نفی سبیل توجه ویژه‌ای داشت که بر اساس این آیه کافران و غیرمسلمانان نباید بر امور مسلمین احاطه و ولایت داشته باشند.

افتخاری ادامه داد: مدرس با نوع عملکرد خود در مجلس نشان داد که یک مجلس واقعی و یک نماینده واقعی ملت باید نسبت به موضوع حریت و استقلال کشور دغدغه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز شاهدیم که مجلس شورای اسلامی در کشور ما به موضوع حفظ استقلال کشور اهمیت می‌دهد و آنجا که بحث دفاع از حقوق ملت پیش می‌آید مدرس‌گونه به پای سوگندی که خورده است در برابر بیگانگان ایستادگی می‌کند.

 نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در پایان با اشاره به اقدامات مجلس در سال تولید ملی بیان کرد: مجلس برای حمایت از تولید ملی، کمیسیون ویژه‌ای را تشکیل داده است و همچنین فراکسیون حمایت از مخترعان، نخبگان و دانشگاهیان نیز در مجلس تشکیل شده است.

انتهای پیام/70002/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول