اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل:

طرح سرگذشت‌پژوهی جانبازان در حال تکمیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: طرح سرگذشت‌پژوهی جانبازان با 75 درصد پیشرفت رو به پایان است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم در این زمینه به توفیق خوبی دست یابیم.

طرح سرگذشت‌پژوهی جانبازان در حال تکمیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سید شنوا ظهر امروز در بازدید از بیمارستان ایثار اردبیل اظهار داشت: از مجموعه خاطرات جانبازان تعدادی کتاب انتشار یافته است که در سال‌جاری نیز ادامه طرح سرگذشت‌پژوهی جانبازان 25 الی 70 درصد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: جمع‌آوری این اسناد و آثار می‌تواند باب آشنایی ما را با دوران هشت سال جنگ تحمیلی و ایثارگری رزمندگان بیش از گذشته فراهم آورده و این سرمایه‌های عظیم را به نسل‌های آینده انتقال دهد.

سید شنوا با اعلام اینکه در حد توان و وسع خود تلاش می‌کنیم تا از جانبازان در حوزه‌های معیشتی، درمانی و رفع مشکلات متعدد آنها اقدامی اساسی انجام دهیم، تصریح کرد: بیمارستان 118 تختخوابی ایثار اردبیل با چهار بخش که سه بخش آن اختصاص به جانبازان دارد به این سرمایه‌های عظیم ارایه خدمات می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون حدود 300 جانباز در این بیمارستان بستری و تحت درمان هستند، خاطر نشان کرد: این بیمارستان فوق‌تخصصی رتبه اول کشور را در ارایه خدمات درمانی، تجهیزات پزشکی و کاردرمانی دارد.

وی اضافه کرد: به تازگی مهمانسرایی برای خانواده جانبازانی که از راه دور به ملاقات آنها می‌آیند، احداث شده تا راحت‌تر بتوانند دید و بازدید خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: بیشترین خدمات ارایه شده در این بیمارستان روان‌پزشکی و بالینی است که ما در نیمه اول سال قادر شدیم دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری و روان‌شناسی را در قالب قراردادهای آموزشی جذب کنیم تا بتوانیم آنها را با محیط کاری و ارزش‌مداری کار و فعالیت در این مجموعه آشنا کنیم.

سیدشنوا ادامه داد:‌ بسیاری از جانبازان در این بیمارستان مشغول فعالیت و انجام کارهای مختلف تولیدی و اشتغالزایی هستند که از محصولات تولیدی آنها هر از چند گاهی نمایشگاهی نیز در سطح شهر برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این استان 11 هزار و 200 جانباز وجود دارد، یادآور شد: این جانبازان با درصدهای 70 تا زیر 25 درصد سازماندهی شدند و از خدمات مستمر بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده می‌کنند.

سیدشنوا در ادامه سخنان خود گفت: ما به خود می‌بالیم که به چنین انسان‌های ایثارگر و فداکار در حد وسع و توانمان خدمات ارایه می‌کنیم که امیدواریم در این باب بتوانیم همچنان با گسترش و دامنه‌دارتر شدن این اقدامات و فعالیت‌ها قسمتی از ادای دین خود را به این جانبازان نشان دهیم.

وی حفظ ارزش‌ها و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را از انتظارات جانبازان و ایثارگران جامعه اسلامی توصیف کرد و افزود: آنچه که موجب دلخوری جانبازان و ایثارگران می‌شود بی‌مهری به برخی ارزش‌های خلق شده است که امیدواریم از سوی نسل جدید این امر به حداقل برسد.

سیدشنوا در پایان سخنان خود به ضرورت استخدام فرزندان شهدا و جانبازان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در امر استخدام تلاش شده است 35 درصد ظرفیت اشتغال در دستگاه‌های اجرایی به فرزندان شاهد و جانبازان 50 درصد به بالا اختصاص یابد.

انتهای پیام/62006/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول