اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

سالن ورزشی جانبازان چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال سالن ورزشی مجهز مخصوص جانبازان در این استان بهره‌برداری می‏‌شود.

سالن ورزشی جانبازان چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد علی‌اصغر عنابستانی ظهر امروز در نشست دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با نابینایان این استان، اظهار داشت: افراد نابینا همیشه مورد توجه مسئولان بوده‌اند، ایجاد جلساتی با نابینایان که همه بتوانند نظرات خود را رد و بدل کنند بسیار ضروری است.

وی از اشتغال به عنوان دغدغه کشور نام برد و گفت: اشتغال معلولان به ویژه نابینایان باید مورد توجه قرار بگیرد، در حال حاضر در کشور 3 میلیون نیروی آماده به کار تحصیل کرده وجود دارد که یک میلیون نفر از آنان بیکار هستند.

عنابستانی با اشاره به عدم تناسب آموزش و اشتغال در کشور، گفت: در کشور آموزش ما متناسب با نیاز اشتغال در کشور نیست، تعداد بیشتر افراد تحصیل کرده در رشته‌هایی که به ظاهر اشتغال‌زا هستند، تحصیل کرده‌اند اما بیکارند، بر اساس اطلاعات موجود آمار تعداد بیکاران فنی بسیار است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه همچنین با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان، خاطرنشان کرد: موانع بسیاری بر سر راه اجرای این قانون وجود دارد، بر همین اساس انتظار می‎رود از سازمان بهزیستی، انجمن‌ها و گروه‌های فعال که این موانع را شناسایی کرده و برای برداشتن موانع و اصلاح ساختار و شیوه عمل آن تلاش کنند.

وی با ارائه یک پیشنهاد به منظور ایجاد اشتغال برای نابینایان، افزود: اگر واحدهای ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال معلولان ایجاد شود که با ارائه پیشنهاد شغل مناسب برای معلولان و نابینایان ایجاد کنند، با توجه به توافقات صورت گرفته خط اعتباری ویژه‌ای برای اجرای آن کنار گذاشته شده که فاقد محدودیت اعتباری است.

عنابستانی تصریح کرد: در سال‌جاری به علت وضعیت اقتصادی در سطح کشور میزان پرداخت اعتبار و امکانات کاهش داشته است، ولی سال گذشته اعطای اعتبار برای معلولان و نابینایان بسیار مناسب بود.

وی از احداث یک سالن ورزشی مجهز مخصوص جانبازان خبر داد و گفت: احداث این سالن رو به اتمام است و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، این سالن برای جانبازان احداث شده ولی معلولان نیز می‌توانند از امکانات این سالن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول