اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بویراحمد:

مسئولان مصوبات مربوط به جانبازان و معلولان را پشت گوش نیندازند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی فرماندار بویراحمد با بیان اینکه باید همه در تمام دستگاه‌ها حامی جانبازان و معلولان باشیم، گفت: مسئولان مصوبات مربوط به جانبازان و معلولان را پشت گوش نیندازند.

مسئولان مصوبات مربوط به جانبازان و معلولان را پشت گوش نیندازند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ‌جلسه ستاد هماهنگی مناسب‌سازی ادارات جهت رفع مشکلات معلولین با حضور معاون‌ سیاسی فرماندار ‌بویراحمد، رئیس بهزیستی این شهرستان، رئیس آموزش و‌ پرورش بویراحمد و جمعی از دیگر ادارات برگزار شد.

حمید‌ دانش‌آموز ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و ابراز همدردی با مردم ستمدیده غزه و فلسطین اظهار‌ کرد: با سند چشم‌اندازی که مقام ‌معظم رهبری جهت رفع معضلات و مشکلات پیش‌رو برنامه‌ریزی کرده‌اند روند رو به جلویی را در پیش داریم که نقطه عطفی برای پیشرفت تمامی امور است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار شهرستان بویراحمد شاخص توسعه‌ یافتگی در زمینه‌های مختلف را رشد کاری عنوان کرد و ‌گفت: برای بهره‌گیری معلولین و جانبازان از خدمات و برنامه‌ها باید همچون دیگر انسان‌ها مورد تکریم قرار بگیرند چرا که آن‌ها فقط از لحاظ ظاهری با بقیه فرق داشته و نباید تبعیضی در این خصوص قائل شویم.

دانش‌آموز ادامه داد: در واقع گناه کلمه در هم ریخته‌ی نگاه بوده که همه افراد جامعه باید معلولین را به چشم همان فرد عادی در جامعه تلقی کنند و بدانیم که معلولین به ترحم و دلسوزی کسی نیاز نداشته و همچون افراد دیگر با رعایت ضوابط باید با آن‌ها برخورد شود.

وی بیشترین مشکلات را از نگاه کردن بیان کرد و ابراز داشت: در جامعه باید نوع نگاه و برخورد را به افراد معلول تغییر داد و به تکریم آن‌ها پرداخت و دستگاه‌های متولی باید نهایت همکاری با جامعه هدف را داشته باشند.

این مسئول اذعان کرد: اگر خداوند بعضی افراد را دچار نقص عضو کرده در جای دیگر و به روش گوناگون خود موهبتی به معلولین و جانبازان عطا کرده که جبران‌کننده نواقصات دیگر عضو آنها است.

دانش‌آموز ایراد مهم دستگاه‌ها را تابع قانون نبودن آن‌ها ذکر کرد و گفت: در جمهوری اسلامی قانون اساسی در راس امور قرار دارد که با تغییر مدیران در سطوح مختلف مدیر بعدی که سکان را به دست می‌گیرد به نوعی ادامه‌دهنده برنامه‌ها و کارهای مدیر قبلی بوده که با تحقیقات به عمل آمده این روش مناسب ارزیابی نشده است.

وی خطاب به ادارات بهزیستی شهرستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر‌نشان کرد: مصوباتی را که مشخص شده مدیران به طور جدی پیگیری کنند و در صورت اجرایی نشدن برخورد لازم مطابق قانون اعمال شود.

در این جلسه مصوب شد شهرداری‌ها جهت نسب تابلوی معلولین در سطح شهر اقدام کند، بهزیستی شهرستان که به عنوان متولی امور معلولین نظارت بیشتری بر مناسب‌سازی ادارات داشته باشد، مناسب‌سازی روستاها با همکاری بنیاد شهید و دهیاران، بازدید مشترک شهرداری، بنیاد شهید و بهزیستی به مدت 10 روز بررسی‌های لازم جهت مناسب‌سازی و تمامی مصوبات در شورای اداری استان مطرح تا نتیجه نهایی در این خصوص اعمال شود.

انتهای‌پیام/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول