اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

صادرات رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل صادرات را مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی و تحقق این ایده اعلام کرد.

صادرات رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است

حسین پیر‌موذن امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: افزایش صادرات،‌ تولید داخلی و تقویت بخش خصوصی مهم‌ترین برنامه‌هایی است که می‌تواند ما را در نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی موفق گرداند.

وی اقتصاد مقاومتی را رمز خودکفایی در اقتصاد کشور اعلام کرد و یادآور شد: ما بخش خصوصی را سربازان جبهه اقتصاد برای تامین نظر و تحقق منویات مقام معظم رهبری می‌دانیم و بر همین اساس انتظار داریم این بخش که در جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی جهاد‌گونه تلاش می‌کند مورد حمایت دولت قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل صادرات را در تقویت تولید داخلی،‌ پویای و پیشرفت اقتصاد کشور بسیار مهم اعلام کرد و گفت:‌ برای افزایش صادرات دولت باید قوانین دست و پاگیر را حذف و مشوق‌های صادراتی را به موقع پرداخت نماید.

پیر‌موذن با اشاره به اینکه بانک‌ها نباید از اعطای تسهیلات به متقاضیان بخش تولید و صنعت طفره روند، خاطرنشان کرد: اگر رقم 560 میلیارد تومان مانده تسهیلات بنگاه‌های زود‌بازده به بدنه اشتغال و کار‌آفرینی استان تزریق می‌شد اکنون با کمترین مشکلی در این راستا مواجه نبودیم.

این مسئول عذر بانک‌ها در طفره رفتن از پرداخت تسهیلات را نامعلوم اعلام کرد و بیان داشت:‌ تنها بهانه بانک تعادل نداشتن منابع و مصارفشان است در حالی که بر اساس آمار رسمی 70 درصد پرداخت تسهیلات در کلان شهرها انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل سفر اعضای کمیسیون صنایع مجلس به استان اردبیل را یادآور شد و افزود: این سفر برای تولید و صنعت استان اردبیل بسیار مهم و ماندگار بود چرا که ما توانستیم در این سفر نیازمندی‌های خود را به گوش مجلس رسانده و خواسته‌های خود را مطرح کنیم.

پیرموذن در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همه ساله در نامگذاری سال‌ها با محوریت اقتصاد تکلیف همه ما را مشخص کرده است، تصریح کرد:‌ نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایران فرصتی استثنایی برای حمایت از تولید ملی و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و دولت باید با بسیج تمام امکانات و با دور‌اندیشی و ژرف‌نگری و برنامه‌ریزی‌های علمی و قابل اجرا برای تحقق نظر مقام معظم رهبری یاریگر بخش خصوصی و تلاشگران عرصه تولید و کا‌ر‌آفرینان کشور باشد.

انتهای پیام/62005/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول