اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تجارت مازندران نوید داد

مشکلات 4 قلم صادراتی مازندران حل می‌شود/ کیوی مازندران را ارزان می‌خرند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مشکلات 4 قلم صادراتی مازندران حل می‌شود.

مشکلات 4 قلم صادراتی مازندران حل می‌شود/ کیوی مازندران را ارزان می‌خرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست کمیسیون بازرگانی و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در شهرستان ساری ظهر امروز با حضور اعضای جلسه و دو نماینده دولتی (گمرک و صنعت و معدن) برگزار شد.

مهدی گلچوب معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این نشست به شرایط خاص تحریم فشارهای نظام بین‌الملل علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: کارگروه‌های مختلفی توسط کشورهای تحریم‌کننده علیه ایران برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها تشکیل شده است.

گلچوب از حل مشکلات صادراتی 4 محصول مهم مازندران خبر داد و خاطر نشان کرد: برای حل این مشکلات و مسائل مربوط به دنبال مذاکره هستیم.

وی اعلام کرد: برای حل مشکلات صادراتی لبنیات، آب میوه، شیرینی و شکلات و همچنین بیسکویت و کیک و کلوچه وارد مذاکره شدیم.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به گلایه از تشکل‌های صنعتی و تولیدی مازندران مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت پرداخت و گفت: هنوز مشکلات صادرکنندگان از سوی این تشکل‌ها لیست نشده است.

وی از آمادگی انتقال این مشکلات به مسئولان وزارت صنعت از طریق استاندار مازندران خبر داد و تصریح کرد: مشکلات ناشی از انتقال ارز باید با مدیریت بهتر و بهره‌گیری از نظام مشورت‌گیری از طریق تشکل‌های تولیدی حل و فصل شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: کیوی مازندران پارسال با قیمت یک دلار و 20 سنت به فروش صادراتی می‌رسید ولی الان در بازار هدف به 65 سنت هم نمی‌رسد.

این مسئول دولتی مازندران نداشتن کنسرسیوم صادراتی را یک کمبود مقوله صادرات در مازندران برشمرد و تاکید کرد: اگر این نهاد صادراتی وجود داشت بسیاری از مشکلات صادرکنندگان در شرایط خاص حل می‌شد.

انتهای پیام/2296/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول