اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

سهم کرمانشاه از کل میزان صادرات کشور 8 درصد است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: سهم کرمانشاه از کل میزان صادرات کشور از 6 درصد به 8 درصد ارتقا یافته است.

سهم کرمانشاه از کل میزان صادرات کشور 8 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید‌دادوش هاشمی در هشتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه که در سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان استانی مربوطه در حوزه تجارت خارجی باید ضمن بررسی کامل و کارشناسانه فهرست کالاهای صادر شده از گمرکات استان، سازوکاری را در راستای هدایت صنعتگران و سرمایه‌گذاران طراحی کنند تا آن دسته کالاهایی که زمینه تولید در استان را برای صادرات به کشور عراق دارند در صورت امکان در همین استان تولید و صادر شوند.

هاشمی تصریح کرد: سهم کرمانشاه از کل میزان صادرات کشور از شش درصد به هشت درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود‌: از این طریق می‌توان ضمن ارتقای تنوع منابع ارزی کشور؛ زمینه اشتغال مطلوب نیروی کار استان را فراهم کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت ارائه خدمات رفاهی مطلوب به بازرگانان، کوله‌بران، پیله‌وران و رانندگان کامیون‌های ترانزیت در پایانه‌های مرزی گفت‌: حرکت در مسیر استانداردسازی روزافزون سازوکارهای حمل و نقل کالا و خدمات در پایانه‌های مرزی استان یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ توطئه‌ای برای ایجاد مانع در راه توسعه کشور رویگردان نیستند، ادامه داد: اتخاذ تصمیم در زمینه صادرات کالا و امور گمرکی باید با دقت نظر و کارشناسی مضاعف صورت گیرد تا روند مطلوب توسعه صادرات غیرنفتی با قدرت ادامه یابد و از این طریق کشور از گذرگاه تحریم‌های کینه‌توزانه دشمنان نظام عبور کند.

در این جلسه همچنین گزارشی از روند فعالیت‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی پرویزخان، شیخ‌صله و شوشمی و همچنین  گزارشی مفصل از وضعیت تجارت خارجی کشور و سهم استان کرمانشاه ارائه شد که براساس آمارهای رسمی ارائه شده، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته رقمی حاکی از 1.6 درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/2700/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول