اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

صادرات صنایع ‌دستی همدان از مرز 17 میلیون دلار گذشت

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: امسال صادرات صنایع‌ دستی همدان از مرز 17 میلیون و 736 هزار و 376 دلار گذشت.

صادرات صنایع ‌دستی همدان از مرز 17 میلیون دلار گذشت

بهجت عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به افزایش صادرات صنایع ‌دستی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون میزان صادرات رسمی و غیر رسمی صنایع دستی 20 درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در این مدت 16 میلیون و 555 هزار و 376 دلار به صورت رسمی و یک‌میلیون و 181 هزار دلار به صورت غیر رسمی از همدان صادرات شده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: سفال، شیشه دست‌ساز، مجسمه پلی‌استر، مجسمه گچی، گلیم، سبد چوبی، فرش، مبلمان و تابلوی چوبی از جمله اقلام صادرات رسمی همدان است که به کشورهای عراق، امارات متحده، ترکیه، قطر، آلمان، ایتالیا و کویت صادر شده است.

وی با بیان اینکه سفال همچنان در صدر اقلام صادراتی همدان قرار دارد، افزود: از ابتدای سال تاکنون سفال به ارزش 5 میلیون و 488 هزار و 185 دلار به کشورهای عراق، هلند، امارات، ترکیه، قطر، آلمان و ایتالیا صادر شده است.

عباسی سفال، مرواربافی، فرش چرمی و سایر اقلام را از صادرات غیر رسمی همدان عنوان کرد و گفت: سفال به ارزش یک میلیون و 53 هزار دلار از مبدأ بندر گناوه و تهران به کشورهای امارات متحده عربی، هلند و عراق صادر شده است.

وی بیان داشت: مرواربافی، فرش چرمی و سایر اقلام صنایع دستی نیز به ارزش 128 هزار دلار از مرز باشماق، باکو و تهران به کشورهای عراق، آذربایجان، تونس و سودان صادر شده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از افزایش 81 درصدی صادرات صنایع دستی در مهر ماه امسال خبر داد و گفت: در مهر ماه سال جاری 4 میلیون و 54 هزار و 930 دلار اقلام صنایع دستی به کشورهای عراق، امارات، قطر و کویت صادر شده است.

وی تصریح کرد: 3 میلیون و 959 هزار و 930 دلار از صادرات مهر ماه به صورت رسمی و 95 هزار دلار به صورت غیر رسمی از همدان صادر شده است.

انتهای پیام/89003/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول