اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان صورت گرفت

آغاز دوره تخصصی تربیت مربی قرآنی کودک در کاشان

خبرگزاری فارس: اولین دوره سه روزه تخصصی تربیت مربی قرآنی کشوری کودک توسط مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمومنین(ع) درشهرستان کاشان آغاز شد.

آغاز دوره تخصصی تربیت مربی قرآنی کودک در کاشان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان امشب در پایان نخستین روز این دوره تخصصی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره تخصصی 100 نفر از بانوان چگونگی استفاده از زبان کودکانه با شیوه‌های داستانی، شعر، بازی، نقاشی، کاردستی و سایر شیوه‌ها را ویژه آموزش به کودکان سه تا شش سال را فرا می‌گیرند.

مجتبی حسن‌زاده خاطرنشان کرد: سرفصل‌های آموزشی این دوره توسط مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور به صورت حضوری و غیر حضوری برای 120 ساعت تعریف شده است که آموزش حضوری آن به مدت سه روز و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

وی، شیوه‌های آموزش روخوانی و تجوید، شیوه‌های آموزش حفظ جزء سی‌ام، روش‌های آموزش مفاهیم آیات کاربردی قرآن، روان‌شناسی برخورد با کودکان، آشنایی با داستان‌های قرآنی و سیره معصومین(ع)، فنون کلاس‌داری و آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآنی را از جمله دروس تخصصی این دوره آموزشی برشمرد.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، ایجاد زمینه آشنایی، علاقه و انس کودکان با قرآن، مفاهیم دینی و نماز را از مهم‌ترین اهداف برگزاری نخستین دوره سه روزه تخصصی کشوری تربیت مربی قرآنی کودک ذکر کرد.

وی همچنین تربیت مربیان قرآنی کودک و آشنایی آنان با مهارت‌های مختلف آموزش قرآن، ایجاد هماهنگی و انسجام آموزش قرآن به کودکان، استفاده از شیوه‌های غیرمستقیم و عملی در ارائه و انتقال مفاهیم قرآنی به کودکان و ارتقای سطح دانش و مهارت مربیان در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی قرآن به کودکان را از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی بیان کرد.

حسن‌زاده یادآور شد: شرکت‌کنندگان در صورت موفقیت در آزمون پایانی این دوره آموزشی موفق به اخذ مدرک مربی کودک قرآنی از سوی مرکز توسعه علوم قرآنی و معاونت قرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شوند.    

وی در پایان بر ارائه آموزش‌های دینی و قرآنی با رعایت استانداردهای تعریف شده در قالب زبان کودکانه تأکید کرد و گفت: برگزاری این دوره آموزش تربیت مربی قرآنی کودک برای رسیدن به وحدت رویه در ارائه آموزش‌ها طراحی و برگزار شده است.

انتهای پیام/2406/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول