اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای قضایی دادگستری استان کرمانشاه مطرح شد

ایجاد معاونت فرهنگی در دادگستری استان‌ها

خبرگزاری فارس: معاونت فرهنگی قوه‌قضائیه گفت: ایجاد معاونت فرهنگی در دادگستری استان‌ها به‌عنوان پیشنهاد به رئیس قوه‌قضائیه برای تصویب ارائه شده است.

ایجاد معاونت فرهنگی در دادگستری استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام هادی صادقی در جلسه شورای قضایی دادگستری استان کرمانشاه گفت‌: فلسفه وجودی معاونت فرهنگی در دستگاه قضایی، فرهنگ‌سازی در زمینه اجرای عدالت است بنابراین حضور افراد عادل در این دستگاه ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با بیان آیاتی از قرآن که زمین و آسمان بر اساس عدل بنا شده است، ادامه داد: می‌توان عدل را در میان مردم برقرار کرد  و در این مسیر به‌کارگیری افراد و نیروهای شایسته و ایجاد سازمان هماهنگ و متوازن می‌تواند به عنوان هدف و منظور مورد توجه قرار گیرد و برای پیشرفت این امر باید افراد را با حقوق آنها آشنا کرد.

معاونت فرهنگی قوه‌قضائیه با اشاره به فرهنگ‌سازی در محیط بیرون از سازمان تصریح کرد‌: علاوه بر پیگیری برخی مشکلات فردی کارکنان‌، فرهنگ‌سازی محیط بیرونی سازمان از قبیل آشنایی ارباب رجوع با مسائلی هم‌چون حق‌محوری‌، قانون‌مداری و ... از دیگر اصول و اهدافی است که باید با فرهنگ‌سازی ارتقاء یابد چراکه این امر سبب کاهش مراجعات به دادگستری می‌شود و در واقع نوعی پیشگیری محسوب می‌شود.

وی از جمله مشکلات کار فرهنگی در جامعه را احساس استغنای کاذب افراد دانست و افزود: این احساس در اداره‌ها هم وجود دارد و این در حالی است که متناسب با افزایش مسئولیت احساس نیاز به این امور نیز بیشتر است و این امر باید به باور برسد و از طرفی به دلیل مشغله کاری زیاد و به تبع آن نبود وقت کافی‌، زمان لازم برای کار فرهنگی وجود ندارد و کار را با مشکل مواجه می‌سازد که با برنامه و در طول زمان می‌توان این مانع را نیز مرتفع کرد.

معاونت فرهنگی قوه‌قضائیه در پایان گفت: کار فرهنگی نیاز به همراهی و همدلی تمام بخش‌ها دارد و با یک بخش خاص نمی‌توان آن را به نتیجه رساند.

انتهای پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول