اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان:

ترویج تمکین به آرای محاکم وظیفه بسیج حقوقدانان است

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: وظیفه اصلی بسیج حقوقدانان ترویج فرهنگ احترام و تمکین به آرای محاکم قضایی در بین مردم و مسئولان است.

ترویج تمکین به آرای محاکم وظیفه بسیج حقوقدانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی در همایش تقدیر از حقوق‌دانان بسیجی نمونه استان که در سالن آمفی‌تئاتر دادگستری کردستان برگزار شد با اشاره به تشکیل سازمان بسیج حقوقدانان در استان گفت: گاهی اوقات در رسانه‌ها دیده می‌شود که‌ آرای محاکم به شکل غیرکارشناسی و با انگیزه‌های مختلف نقد می‌شود که جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج حقوقدانان، به تمییز حق از باطل کمک کرده و می‌تواند فرهنگ احترام به‌ رأی دادگاه را در جامعه نهادینه کند، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا صاحبان قدرت در مقابل احکام قضایی سر تعظیم فرود می‌آورند و چنانچه نقدی به آن داشته باشند در جای خود مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با دعوت از قضات، وکلا و حقوق‌دانان برای عضویت در سازمان بسیج حقوقدانان این نهاد را به عنوان مرکز کارشناسی قدرتمند برای بحث‌های حقوقی دانست.

گروسی هم‌چنین با تاکید بر اینکه دفاع در عرصه حقوقی کم‌‌‌ارزش‌تر از دفاع در عرصه نظامی نیست، افزود: اگر در برخی پرونده‌های بین‌المللی حقوقدان بسیجی حضور داشت امروز در آن محاکم وضعیت بهتری از نظر نتیجه داشتیم.

رئیس‌کل دادگستری کردستان اضافه کرد: روحیه بسیجی‌ خاص زمینه‌های جنگی و نظامی نیست بلکه بسیج باید در زمینه جنگ نرم‌افزاری با دشمن نیز پیشگام باشد.

وی با بیان اینکه در ‌جنگ نرم امروز، تجهیز به انواع دانش‌ها لازمه بسیج است، بصیرت در‌ ‌زمینه‌های سیاسی و دینی را به همراه هوش، ذکاوت و دشمن‌شناسی در اشکال گوناگون عامل رشد این نهاد مردمی دانست.

گروسی با اشاره به تلاش دشمنان برای کند کردن حرکت رو به جلوی انقلاب و ضربه زدن به نظام، تداوم فداکاری‌ها را شرط ماندگاری انقلاب و نظام دانست و تاکید کرد: با اشاعه فرهنگ بسیج در میان همه اقشار مردم و مسئولان می‌توان به این مهم نائل شد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ایام محرم و قیام امام حسین در روز‌ عاشورا، اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین هدف آن امام عنوان کرد و خواستار قرار گرفتن این فریضه در سرلوحه کارها شد.

در پایان این مراسم چند تن از حقوقدانان بسیجی استان با اهدای لوح یادبود و جوایز مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/79008/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول